Znamy wstępny harmonogram prac na ul. Karmelickiej. Trzy miesiące poważnych utrudnień!

fot. Jan Graczyński/krakow.pl

Zapowiadany remont powinien się rozpocząć 29 czerwca, zatem tuż po zakończeniu prac w rejonie pl. Inwalidów. Wykonawca tej inwestycji poinformował Zarząd Dróg Miasta Krakowa, że uda mu się skrócić czas przebudowy skrzyżowania o dwa tygodnie.

Głównym celem remontu jest wymiana betonowych płyt, na których osadzone są szyny. Ponieważ zajmują one całą szerokość ulicy nie ma możliwości utrzymania ruchu, czy też przejazdów w poprzek ul. Karmelickiej. Co istotne, ponieważ wykonawca nie będzie wymieniał chodników, utrzymany zostanie ruch pieszy wzdłuż całej ulicy.

Bez podziału

Zarząd Dróg Miasta Krakowa przekonuje, że wbrew sugestiom mieszkańców nie ma możliwości podziału pracy na etapy. Kluczowy bowiem jest czas. – Podział prac na kilka etapów oznaczałby wydłużenie prac z trzech do sześciu miesięcy – przekonuje Michał Pyclkik, rzecznik miejskiej jednostki.

Którędy?

Ze wstępnych informacji podanych przez zarządcę drogi wynika, że na ulicach Batorego, Garbarskiej, Grabowskiego, Karmelickiej – na odcinku od ul. Garbarskiej do skrzyżowania z ul. Podwale i Dunajewskiego, Kremerowskiej, Michałowskiego, Rajskiej i Siemiradzkiego wprowadzony zostanie ruch dwukierunkowy. Na ich końcach pojawią się specjalne miejsca dla dostawców.

Z kolei ul. Kochanowskiego – na odcinku od ul. Michałowskiego do ul. Grabowskiego, będzie ulicą jednokierunkową.

– Wciąż trwają ustalenia dotyczące relacji ul. Garbarska – ul. Rajska. We wstępnym harmonogramie jest ona oznaczona jako niedostępną, ale być może uda się ją na jakiś czas zachować – zapewnia Michał Pyclik.

Gdzie zaparkować?

Niestety, sam remont ul. Karmelickiej, a także wprowadzenie na okolicznych uliczkach ruchu dwukierunkowego będzie oznaczało dla kierowców likwidację miejsc postojowych. ZDMK przygotował w sumie 150 miejsc na parkingu przy ul. Karmelickiej 26, do którego dostać będzie się można od strony ul. Dolnych Młynów. To kropla w morzu potrzeb, ale miejska jednostka wciąż prowadzi rozmowy na temat wyznaczenia mieszkańcom Piasku dodatkowych, zastępczych miejsc parkingowych.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, remonty ul. Karmelickiej i przywrócenie ruchu tramwajowego na trasie do Bronowic powinno nastąpić z końcem września.

Jednak wszystko uzależnione jest do tego, co wykonawca zastanie pod ziemią. Poniedziałkowe wykopaliska na styku Kazimierza i Stradomia – gdzie robotnicy wykopali fragmenty Mostu Królewskiego – pokazują, że nawet w miejscu wielokrotnie remontowanym natrafić można na dawne zabytki techniki.

Zobacz także