Zobacz, co powoduje gigantyczne korki w mieście!

Chcecie wiedzieć przez co tak naprawdę stoi jedna z bardziej newralgicznych części miasta? Dziś pokażemy Wam to na zdjęciach, abyście nie mieli złudzeń, że jednak coś tam robią. Chodzi oczywiście o budowę łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki.

Jak już wiecie z KRKnews.pl, w weekend zamknięta będzie estakada Obrońców Lwowa. Więcej o zmianach przeczytacie tutaj. Utrudnienia w tamtym rejonie miasta trwają jednak już od dawna, a kumulujący się na innych ulicach ruch powoduje, że inwestycja „dotyka”sporą część krakowskich kierowców.

Później jednak ma się żyć znacznie lepiej. Wszystkim. Budowana łącznica kolejowa umożliwi uruchomienie szybkiego i bezpośredniego połączenia kolejowego na trasie Kraków Główny – Skawina i dalej do Oświęcimia oraz Zakopanego. Dzięki temu nie będą już konieczne postoje pociągów osobowych na stacji Kraków Płaszów, które potrzebne były do zmiany kierunku jazdy. Po zakończeniu inwestycji podróż z Krakowa do Zakopanego skróci się o około 15 minut. Ponadto powstająca łącznica pozwoli na uruchomienie bezpośredniego połączenia między stacjami Kraków Główny – Kraków Bonarka.

W tym celu projekt zakłada budowę dwóch torów na estakadach o łącznej długości 2,6 km (tor nr 1 – 1,2 km i tor nr 2 – 1,4 km) pomiędzy liniami kolejowymi Kraków Główny – Medyka oraz Kraków Płaszów – Oświęcim. Estakady kolejowe połączą modernizowane i przebudowywane przystanki osobowe Kraków Zabłocie oraz Kraków Krzemionki, przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych.

Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki to obecnie kluczowa inwestycja realizowana przez Polskie Linie Kolejowe w stolicy Małopolski. Łącznica przebiegać będzie w rejonie skrzyżowania ulic: Wielickiej, Powstańców Wielkopolskich, Limanowskiego oraz Powstańców Śląskich.

Inwestycja w liczbach:

3 estakady,

2 wiadukty,

2 kładki peronowe,

2 przejścia pod torami.

8,8 km pojedynczego toru,6,5 km sieci trakcyjnej.

3,1 tys. ton stali zbrojeniowej,

6,7 tys. ton stali konstrukcyjnej,

25,5 tys. ton betonu.

Koszt całkowity: 348 mln złotych.

(ip)

 

3 KOMENTARZE

Najnowsze

Co w Krakowie