Ich życie zmieniło się dzięki… przyjemnościom. 13 sposobów jak o siebie zadbać!

Musisz przeczytać

Postanowienia noworoczne już w koszu? U nich było podobnie. Kilka dni biegania, odchudzania, ale szybko miejsce tych aktywności zajął seks, czerwone wino i comiesięczne przyjemności. I to również pomogło! Oto garść 13 sprawdzonych rad, które specjalnie dla Was (i dla nas) zebrała dr Izabela Załęska*.

Tak, to ten moment, kiedy po zakończeniu roku optymistycznie i z nowymi wyzwaniami patrzymy na kolejny „sezon” pod tytułem: „Teraz na pewno dam radę!”. Oczekiwania to najczęściej 10 kg mniej, twarz bez zmarszczek, ogólnie lepsze samopoczucie w kategorii nowonarodzona/y, piękna/y i spełniona/y.

Brzmiałoby to banalnie, gdyby nie dotyczyło każdego z nas i prawdziwej wiary we własne siły mającej doprowadzić nas do upragnionego celu. Ja jednak jestem dość twardo stąpającą po ziemi realistką i z doświadczenia mogę stwierdzić, że nasz zapał zazwyczaj trwa od 5 stycznia (bo przecież 1 to jeszcze za wcześnie) „aż” do pierwszej imprezy karnawałowej, gdzie zapominamy o diecie, a estetyka dbałości o siebie, mimo że niezwykle ważna w pogoni codziennego życia, schodzi na drugi plan.

Mając powyższe na uwadze pomyślałam, że bardziej rozsądnym i realnym do wykonania zadaniem będzie wprowadzenie stałych zasad, które przecież każdy z nas i tak lekko nagnie do swoich potrzeb i możliwości.

Analizując co Wam mogę przekazać, aby to nie brzmiało banalnie jak poradnik starszej Pani pt. „Żyj zdrowo”, pomyślałam, że podsumuję to co przez cały rok sama Wam radziłam na łamach portalu KRKnews.

dr Izabela Załęska

Zatem moja TOP lista – najprzyjemniejsze zadania, które nie sprawią żadnego kłopotu, a niejednej parze (ale też singielce czy singlowi) dały znakomite rezultaty:

  1. Pij czerwone wino – resweratrol działa anti-aging, przydatny jest w leczeniu nadwagi oraz przynosi dodatkowe, liczne korzyści zdrowotne w tym dla układu sercowo–naczyniowego. Przyznacie, że lista nie zaczyna się najgorzej…
  2. Uprawiaj więcej seksu – pobudzasz krążenie, redukujesz stres, dochodzi wówczas do wyrzutu endorfin oraz bez wysiłku spalasz kalorie.
  3. Pomyśl o wakacjach lub choćby regularnych spacerach za miastem – dochodzi do syntezy witaminy D, poprawy odporności oraz redukcji ryzyka depresji.
  4. Spożywaj więcej owoców i warzyw – dostarczasz niezbędnych witamin, działasz antyoksydacyjnie i istnieje szansa na redukcję masy ciała.
  5. Pij więcej wody – rezultat to: nawodnienie organizmu, poprawa jakości skóry, eliminacja toksyn.
  6. Ruszaj się – taniec i ćwiczenia fizyczne to wyrzut endorfin, spalanie kalorii, oszczędność paliwa czyli mamy finanse na nowe buty.
  7. Więcej snu, mniej kawy – to lepsza regeneracja, nawilżenie i jakość naszej skóry. Niedobór snu może zniweczyć nasze starania o estetyczny wygląd i żadne zainwestowane pieniądze nie zmienią tego faktu. Skóra osoby, która regularnie nie dosypia, szybciej się starzeje i wolniej regeneruje.
  8. Unikaj ostrych przypraw – kapsaicyna jest mediatorem stanu zapalnego.
  9. Pamiętaj , że czekolada, to nie sałatka, nie nadużywaj jej. W prostym mechanizmie znacznie pogarsza stan Twojej skóry.
  10. Unikaj stresu – wiem, że to niezwykle trudne zadanie, chyba najtrudniejsze z wymienionych dotychczas, ale nadmierny stres to odwodnienie, nadprodukcja łoju, nieprawidłowe odżywienia na skutek zwężenia naczyń przez adrenalinę oraz uaktywnione procesy wolnorodnikowe
  11. Stosuj filtry UV – chroń skórę przed nadmierną ekspozycją na promieniowanie UV. Pamiętaj o ryzyku czerniaka.
  12. Wpisz w swój kalendarz regularne comiesięczne spotkanie ze specjalistą dbającym o Twoją skórę – zdecydowanie łatwiej osiągniesz sukces regularnie dbając o urodę niż przypominanie sobie o niej przed ważnymi wydarzeniami i obawą ”czy zdążę coś z tym zrobić do….”
  13. Szczęśliwa 13- stka to regularna kontrola stanu naszego zdrowia – wykonujmy regularne badanie morfologii krwi, w przypadku kobiet samobadania piersi. Pomyślmy tym sposobem także o naszych bliskich.

Mam nadzieję, że szczęśliwa noworoczna 13-stka będzie dla Was łatwizną i za rok ocenimy, że nie tylko było warto, bo są znakomite efekty, ale stało się to naszą codziennością, a nie tylko trudnym noworocznym wyzwaniem do wykonania. Trzymam kciuki za Was i za siebie…

dr Izabela Załęska

zdjęcie tytułowe / fot. Pixabay

* Dr n. med. Izabela Załęska – międzynarodowy ekspert w dziedzinie Kosmetologii, specjalista z zakresu Kosmetologii Estetycznej i Medycznej. Wieloletni praktyk, trener, a także nauczyciel akademicki. Adiunkt na Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie oraz Koordynator kierunku Kosmetologia w PPWSZ w Nowym Targu. Pasje: sport, dieta,muzyka i macierzyństwo. E-mail: Izaleska@icloud.com.

Lubisz się opalać? Narażasz się na raka! Jest jednak szansa na ratunek

- Advertisement -spot_img

Przeczytaj również

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
- Advertisement -spot_img

Najnowsze

KRK News Poleca