10. miesiąc prac przy przebudowie ulicy Stelmachów. Zakończenie robót w czerwcu 2025 roku (ZDJĘCIA)

Od września ubiegłego roku trwa rozbudowa ulic Stelmachów, Piaskowej i Jordanowskiej. Obecnie prace koncentrują się na przebudowie i budowie infrastruktury podziemnej – stan zaawansowania robót dla sieci wodociągowej i sanitarnej to 90 proc., gazowej i deszczowej – 70 proc., pozostałych robót – ok. 40 proc. Zgodnie z umową z firmą AG System, prace mają się zakończyć w czerwcu przyszłego roku.

W ramach inwestycji zaplanowano m.in.: przebudowę jezdni, budowę: chodników, zjazdów, miejsc postojowych, placów do zawracania, zatok autobusowych, przystanków autobusowych i wiat przystankowych oraz budowę dwóch skrzyżowań (typu rondo) ulic: Jordanowska – Stelmachów oraz Chełmońskiego – Piaskowa.

Zadanie obejmuje również budowę towarzyszącej infrastruktury technicznej oraz niezbędną przebudowę kolidującej infrastruktury technicznej w zakresie sieci: wodociągowej, energetycznej, oświetlenia ulicznego, gazowej, teletechnicznej i kanału technologicznego, kanalizacji deszczowej i sanitarnej.

W sprawie remontu wielokrotnie interweniował radny Grzegorz Stawowy. Kilka lat temu, w jednym wywiadów, nazwał nawet ulice Stelmachów , ulicą „Wstydu Krakowa” – Ta ulica nazywa się Stelmachów, ale powinna nazywać się Wstydu Krakowa. Zadanie w budżecie jest 4 lata w budżecie miasta. Rozumiem, że pierwszy rok to przygotowanie koncepcji, później jest dokumentacja i próba uzyskania ZRID-u, ale nie złożono wniosku o wydanie decyzji o lokalizacji tej drogi, a przecież mogą być protesty. Sytuacja jest dramatyczna – mówił radny w 2021 roku.

Przygotowania do przebudowy ulicy przeciągały się w czasie, bo – jak tłumaczyli urzędnicy – były kłopoty z uzyskaniem wszystkich wymaganych uzgodnień i pozwoleń. Pod koniec 2022 roku Zarząd Dróg Miasta Krakowa rozstrzygnął przetarg na przebudowę ulicy. Dopiero pół roku później, w czerwcu 2023 roku udało sie podpisać umowę ze zwycięzca przetargu, firmą AG System sp. z o.o. 

Inwestycję realizuje Zarząd Dróg Miasta Krakowa wspólnie z Wodociągami Miasta Krakowa SA. Koszt to ok. 36,2 mln zł (w tym: Zarząd Dróg Miasta Krakowa ok. 30,8 mln zł, Wodociągi Miasta Krakowa ok. 5,4 mln zł). Umowny termin zakończenia prac to czerwiec 2025 r.

Najnowsze

Co w Krakowie