Półtora miliona złotych – tyle będzie kosztowała kampania promująca Małopolskę w czasie Światowych Dni Młodzieży. Reklama ma dotrzeć do 25 mln osób a jej twarzą został znany benedyktyn, o. Leon Knabit. Plakaty z wizerunkami blisko 90-letniego zakonnika w czerwonych koralach i w koszulce z napisem „Keep calm and ora et labora” („Zachowaj spokój, módl się i pracuj”) zawisną na tablicach reklamowych i billboardach w całym regionie, dodatkowo zaplanowano także kampanię internetową oraz telewizyjną.
Władze Małopolski planują, że reklama przyniesie wymierne korzyści i w przyszłości przełoży się na zwiększenie ruchu turystycznego a tym samym zwiększenie dochodów Krakowa i innych miast naszego regionu. Kampania ma dotrzeć nie tylko do pielgrzymów, którzy odwiedzą Kraków w czasie Światowych Dni Młodzieży, ale do młodych ludzi na całym świecie.
Kampania rozpocznie się na początku czerwca w Internecie, następnie w lipcu pojawią się plakaty i billboardy a na dwa tygodnie przed rozpoczęciem Światowych Dni Młodzieży, spoty reklamowe zostaną wyemitowane w telewizji. W sumie Małopolska zapłaci za promocję 1,5 mln złotych.
Kuj żelazo póki…
Władze Krakowa i Małopolski od początku organizacji Światowych Dni Młodzieży podkreślają ogromny potencjał promocyjny wydarzenia, który ma wpłynąć na rozwój turystyczny naszego regionu w najbliższych latach. Organizatorzy szacują, że do Krakowa przyjedzie około 2,5 mln pielgrzymów. Stolica Małopolski zostanie odwiedzona również przez papieża Franciszka – jest więc szansa na to, że przez kilka dni Kraków będzie jednym z najczęściej pokazywanych miejsc na ziemi. Samorządowcy chcą wykorzystać tę możliwość by zachęcić pielgrzymów i widzów, którzy będą obserwowali ŚDM na całym świecie, do przyjechania do Krakowa w przyszłości.
(pt)
Fot. KOREA.NET / Foter / CC BY-SA