26-tonowa ciężarówka na kładce pieszo-rowerowej. Próby obciążeniowe zakończone sukcesem (ZDJĘCIA)

W rejonie węzła Modlnica nad drogą krajową nr 94 trwa budowa kładki dla pieszych i rowerzystów. Obiekt ma 70 metrów długości i 4 metry szerokości. Właśnie odbyły się na nim próby obciążeniowe, do których wykorzystano ważącą ponad 26 ton wywrotkę.

Trzyosiowy MAN wyładowany kruszywem o łącznej wadze 26 ton na kładce pieszo-rowerowej to dość niecodzienny widok. W ten sposób przeprowadzono próbne obciążenia statyczne kładki. Z jakim rezultatem?

– Balast ustawiliśmy dokładnie w środku rozpiętości 46-metrowego, swobodnie podpartego przęsła, aby zmierzyć maksymalne ugięcia konstrukcji. Jak zwykle, badania wypadły bez zarzutu – wzorcowe 37 mm ugięcia, co potwierdza prawidłowość założeń projektowych oraz wykonanych przez nas robót budowlanych – przekazał wykonawca kładki, firma Nowak-Mosty.

fot. Małgorzata Ziarko – Nowak-Mosty Sp. z o.o.

Budowany obiekt pozwoli bezpiecznie poruszać się między ulicami Wiązową i Św. Wojciecha w Modlnicy, gdzie obecnie należy korzystać z dwóch przejść, które znajdują się na zjazdach łączących ul. Częstochowską z obwodnicą Krakowa między węzłami Modlnica i Modlniczka. To droga krajowa nr 94, która w przyszłości stanie się częścią budowanej obecnie północnej obwodnicy Krakowa. Trasa obwodowa powstaje w ciągu drogi ekspresowej S52, a na łącznicach tras o tym standardzie nie mogą poruszać się piesi. Zgodnie z przepisami na drogach ekspresowych i prowadzących do nich łącznicach nie może być przejść dla pieszych, dlatego konieczna była budowa kładki.

 

Najnowsze

Co w Krakowie