Jak działa integracja GLS w sklepie internetowym?

Każdego dnia Grupa GLS dostarcza miliony paczek na całym świecie. Przez ponad dwie dekady działalności na polskim rynku GLS Poland zyskał grono ponad 13 tys. klientów dzięki szybkim, efektywnym i elastycznym dostawom przesyłek, realizowanym w oparciu o nowoczesne i zrównoważone rozwiązania. Firma nieustannie poszerza katalog usług, by oferować jeszcze szybsze i bardziej komfortowe opcje nadań i odbiorów paczek. 

Aktualnie GLS Poland dysponuje siecią 50 oddziałów w całym kraju, które umożliwiają sprawne realizowanie nie tylko dostaw indywidualnych, ale także biznesowych dla firm m. in. z branży e-commerce. Jak można zintegrować usługi GLS w sklepie internetowym? Właśnie o tym mówimy w poniższym artykule!

By móc sprawnie współpracować z wybraną firmą kurierską taką jak np. GLS, będąc właścicielem sklepu internetowego, należy zintegrować usługę ze swoim e-biznesem. Dzięki temu wysyłanie paczek czy przyjmowanie zwrotów stanie się bardziej zautomatyzowane, a to z pewnością przeniesie się na efektywność pracy i zadowolenie pracowników oraz klientów.

Przesyłki międzynarodowe i krajowe GLS – kto może to zrobić?

Na wstępie warto podkreślić, że przesyłki kurierskie mogą być realizowane przez GLS lub inną firmę kurierską dla każdego podmiotu posiadającego moc prawną. Do tego grona zaliczymy zatem między innymi sklepy internetowe i inne przedsiębiorstwa, które regularnie nadają paczki, a także osoby, które mają zarejestrowaną jednoosobową działalność gospodarczą, oraz organizacje i fundacje mające osobowość prawną.

W takich okolicznościach firma z branży e-commerce podpisuje z firmą kurierską umowę B2B (business to business), która określa warunki współpracy i czas jej trwania między oboma podmiotami.

Integracja GLS w sklepie online

Skoro już wiemy, kto może nawiązać współpracę w GLS, opiszmy pokrótce, jak przebiega integracja usług GLS w sklepie internetowym. Wbrew pozorom, nawiązanie współpracy z przewoźnikiem nie jest tak skomplikowane, jak wielu osobom mogłoby się wydawać. Oto, przez jakie etapy należy przejść krok po kroku.

By móc zintegrować panel administracyjny Twojego sklepu internetowego z usługami GLS, należy włączyć integrację lub zainstalować odpowiednią wtyczkę lub aplikację. Wszystko zależy od tego, jaką platformę wykorzystujesz do prowadzenia swojego e-biznesu. Jeśli korzystasz z najpopularniejszych rozwiązań takich jak PrestaShop, Idosell, Shoper czy Sky-Shop, wystarczy, że wejdziesz na stronę Twojego oprogramowania i w katalogu dostępnych integracji wpiszesz GLS. W razie problemów zawsze możesz skontaktować się z obsługą klienta. Integracje kuriera GLS ze sklepem internetowym zapewniają też takie  systemy jak np. jak Baselinker czy xSale.

Integracja sklepu internetowego z GLS – zalety

Zintegrowanie e-biznesu z kurierem GLS ma wiele zalet. Oto najważniejsze korzyści:

– łatwe zarządzanie przesyłkami oraz ich statusami,

– automatyczne uzupełnianie danych do przesyłek, co znacząco zmniejsza ryzyko błędu ludzkiego przy ich przygotowywaniu,

– generowanie etykiet wysyłkowych i protokołów – kurier nie musi ich mieć ze sobą, wydrukujesz je u siebie na miejscu, 

– możliwość przygotowania szablonów przesyłek. 

Jak nawiązać współpracę z GLS?

Aby nawiązać współpracę z GLS, należy na stronie firmy – na przykład tutaj: https://gls-group.com/PL/pl/wysylanie-paczek/przesylki-miedzynarodowe/ – znaleźć opcję umożliwiającą wypełnienie formularza jako przedsiębiorca. W kolejnym kroku zostaniesz poproszony o podanie podstawowych informacji dotyczących Twoich potrzeb. Chodzi tu przede wszystkim o:

  • szacunkową liczbę paczek krajowych wysyłanych miesięcznie,
  • szacunkową liczbę paczek międzynarodowych wysyłanych miesięcznie,
  • średnią wagę wysyłanych paczek w kilogramach,
  • rodzaj odbiorców (określenie, czy większość Twoich odbiorców stanowią klienci indywidualni, czy biznesowi).

Niezbędne jest również podanie danych osobowych i kontaktowych do firmy, a także określenie, czy chcesz, by Twoja firma realizowała tylko przesyłki standardowe (czas dostawy: 1-3 dni robocze), czy np. także przesyłki ekspresowe.

Po wypełnieniu formularza kontaktowego przedstawiciel GLS odezwie się do Ciebie, by sprecyzować warunki współpracy. Jeśli zdecydujesz się na podpisanie umowy z GLS usługa będzie realizowana. Kurier będzie regularnie odbierał paczki z Twojej firmy w ustalonym czasie. Przesyłki kurierskie GLS Kraków, Warszawa czy Poznań to doskonałe rozwiązanie dla każdego sklepu internetowego, niezależnie od jego lokalizacji. 

Dodatkowe usługi

Warto mieć świadomość tego, że podpisując umowę z kurierem GLS, można skorzystać z oferty usług dodatkowych, które jeszcze bardziej zwiększą jakość dostaw paczek do klientów z Twojego sklepu internetowego. Przykładowe usługi realizowane przez GLS, z których warto skorzystać to:

  • ExpressParcel usługa umożliwia przyspieszenie dostaw do klientów z Twojego sklepu internetowego. Z usługą ExpressParcel paczki docierają do klienta już na drugi dzień do godziny 10:00 lub 12:00.
  • SaturdayService – czy wiesz, że dostawa w weekendy jest jednym z czynników, które mogą skłonić konsumentów do częstszego kupowania online? To właśnie dlatego wykupienie usługi SaturdayService, która zapewnia dostawy w soboty, może być doskonałym pomysłem!

Doświadczony i zaufany kurier – podstawa działalności w e-commerce

Badania i analizy pokazują, że czynniki związane z szybkością i jakością dostaw mają niebagatelny wpływ na popularność i wiarygodność danego sklepu internetowego. To właśnie dlatego warto wybierać firmy kurierskie cieszące się dużym uznaniem w branży – takie jak GLS!

Najnowsze

Co w Krakowie