Tak wygląda nowe logo Centrum Muzyki w Krakowie za 50 tysięcy złotych (ZDJĘCIA)

Wiemy, jak będzie wyglądało logo powstającego Centrum Muzyki w Krakowie. W konkursie zorganizowanym na początku tego roku zwyciężyło Super Super Studio. Zwycięska firma za nowe logo otrzymała 50 tys. zł. Zdaniem jury nowe logo  „najpełniej oddaje wizję Centrum Muzyki”.

Dwuetapowy konkurs został zorganizowany przez Agencję Rozwoju Miasta Krakowa i miasto Kraków we współpracy ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej. Partnerem konkursu była Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie.

Do pierwszego etapu wpłynęło 101 prac, spośród których jury wybrało finałową piątkę. Do drugiego etapu i odpłatnego przygotowania projektów konkursowych zostali zaproszeni: Baka Pololak Sowiński, Blurbstudio Aleksander Znosko Studio, Meteora Agency, Super Super Studio oraz Tekio Jan Estrada-Osmycki. Wartość nagrody głównej w konkursie to 49,2 tys. zł brutto. Z kolei nagroda dla uczestników II etapu to 6,5 tys. zł brutto.

Zwycięzcę wybrało specjalnie powołane jury, w którym znaleźli się m.in. Robert Piaskowski były Pełnomocnik Prezydenta Miasta Krakowa ds. Kultury, Monika Chylaszek – Dyrektorka Wydziału Komunikacji Społecznej UMK, była rzeczniczka prasowa Prezydenta Miasta Krakowa, Izabela Błaszczak – Prezes Spółki Kraków 5020 sp. z o.o., Dyrektorka Krakowskiego Biura Festiwalowego w latach 2012-2022 i Jarosław Kutniowski – główny projektant Krakowskiego Centrum Muzyki, Architekt Prowadzący BE Architekci Kraków.

Co ciekawe, konkurs na nowe logo rozstrzygnięto w lipcu. Wtedy jednak nie zobaczyliśmy, jak wyglądała zwycięska praca, ponieważ jury nie zaprezentowało projektu ( więcej o tym pisaliśmy tutaj: Jak wygląda logo Centrum Muzyki za 50 tysięcy złotych? Nie wiadomo)  

− Zwycięskie studio dopracowuje teraz finalny projekt, tak by mógł jak najpełniej spełniać funkcje komunikacyjno-promocyjne powstającego Centrum. Zwycięska koncepcja zostanie zaprezentowana w październiku i od tego czasu wszystkie działania informacyjno-promocyjne Centrum Muzyki w Krakowie będą realizowane z wykorzystaniem nowej identyfikacji wizualnej. Pozwoli to budować świadomość i markę nowego muzycznego serca Krakowa, zarówno lokalnie, jak też na arenie ogólnopolskiej i międzynarodowej – mówiła pod koniec lipca Katarzyna Olesiak, prezeska Agencji Rozwoju Miasta Krakowa.

Stało się to dzisiaj podczas specjalnie zwołanej konferencji prasowej w Pałacu Potockich.

− Centrum Muzyki to inwestycja o strategicznym znaczeniu. Tworzymy miejsce, które jest nie tylko wyczekiwane przez całe środowisko muzyczne Krakowa, ale które będzie wizytówką Krakowa na arenie międzynarodowej, dlatego każdy detal, w tym identyfikacja wizualna, musi być przemyślany i dopracowany. Projektanci stanęli przed ogromnie ważnym zadaniem, aby stworzyć wizję, która odda wyjątkowy charakter tego miejsca – mówił podczas prezentacji wiceprezydent Krakowa Łukasz Sęk. 

Lena Pianovska, przewodnicząca jury i członkini zarządu STGU, podkreśliła, że najważniejszym elementem tego projektu jest jego minimalistyczna forma i muzyczny charakter. 

Logo jest najmocniejszym punktem tego konceptu. Jest bardzo muzyczne i minimalistyczne. Sygnet posiada wiele interpretacji: oddaje ciszę i dźwięk, może symbolizować układ widowni i orkiestry, a także literę 'C’. Chociaż identyfikacje oparte na sygnecie stają się coraz rzadsze, w tym przypadku sygnet doskonale realizuje zadanie wyrazistości i unikatowości, zwłaszcza w połączeniu z nowoczesnym rozwiązaniem typografii.– nawiązującą do Centrum Muzyki – mówiła Lena Pianovska.

Nowa identyfikacja wizualna stanie się fundamentem działań promocyjnych i informacyjnych Centrum Muzyki, którego inauguracja działania planowana jest na sezon artystyczny 2026/2027.

 

Najnowsze

Co w Krakowie