Brakuje środków na remonty ulic Fiołkowej i Dekerta – co dalej?

Problemy z finansowaniem remontów ulic w Krakowie stają się coraz bardziej widoczne. Na tę chwilę nie ma wystarczających funduszy na realizację planowanych inwestycji dotyczących m.in. ulic Fiołkowej oraz Dekerta.

Ulica Fiołkowa: Kosztowna inwestycja, brak decyzji

Radny Piotr Moskała podkreśla znaczenie remontu ulicy Fiołkowej: „Stan techniczny ulicy jest zły, a mieszkańcy oczekują szybkiej poprawy. Ważne jest, by miasto znalazło środki na tę inwestycję, zanim stan nawierzchni jeszcze się pogorszy”.

Miasto wyjaśnia, że przebudowa ulicy jest rozważana, ale nie ma żadnej pewności co do realizacji.

 – Aktualnie Zarząd Dróg Miasta Krakowa nie proceduje zadań inwestycyjnych w ciągu
ul. Fiołkowej w Krakowie. Dostrzegając jednak potrzeby mieszkańców, realizacja zadania
pn. Przebudowa ul. Fiołkowej będzie analizowana podczas prac nad projektem budżetu Miasta Krakowa na 2025 r. i Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Krakowa na lata kolejne – tłumaczy wiceprezydent Krakowa Stanisław Kracik. 

Koszt przebudowy szacowany jest na kwotę  to 3 185 000 zł, z czego w 2025 r. 105 000 zł zostanie przeznaczone na dokumentację, a prace budowlane miałyby miejsce dopiero w 2026 roku.

Ulica Dekerta: Kiedy można spodziewać się remontu?

Grażyna Fijałkowska zwraca uwagę na pilną potrzebę remontu ulicy Dekerta: „Stan ulicy na odcinku od Portowej do Klimeckiego jest nieakceptowalny, a mieszkańcy czekają na konkretne kroki ze strony miasta. Kiedy możemy spodziewać się realizacji tego zadania?”.

Miasto informuje, że remont ulicy Dekerta został uwzględniony w Programie nakładkowym na lata 2025-2029, ale brak jest gwarancji, że zostanie zrealizowany w najbliższym czasie. „Realizacja zadania zależy od dodatkowych środków finansowych –  wyjaśnia Kracik​ i dodaje, że z uwagi jednak na ograniczone środki finansowe jakimi Zarząd Dróg Miasta Krakowa dysponuje każdego roku na bieżące utrzymanie dróg, „w pierwszej kolejności naprawiane są główne ciągi komunikacyjne oraz drogi, po których porusza się komunikacja zbiorowa”. 

10% zamówień publicznych obarczonych podwyższonym ryzykiem nadużyć. Miszalski: „Bierzemy pod lupę przetargi”

 

Najnowsze

Co w Krakowie