Budowa ronda w Skawinie – siedem firm stara się o kontrakt

Musisz przeczytać

Budowa ronda w Skawinie powinna ruszyć za kilka tygodni. Siedem firm stara się o zlecenie na realizację tej inwestycji. Najtańsza z ofert zakłada wykonanie ronda za blisko 9,43 mln złotych.

We wtorek, 20 kwietnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty, które wpłynęły na przetarg. O kontrakt stara się siedem firm. – Najtaniej wyliczyła koszty przedsięwzięcia firma EUROVIA POLSKA, proponując kwotę 9 427 626,07 zł, a najdrożej firma Strabag Infrastruktura Południe, 10 789 962,33 zł. Teraz rozpoczyna się sprawdzanie złożonych ofert – podaje Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału GDDKiA.

Oferty złożyli:

  1. EUROVIA POLSKA – koszt 9 427 626,07 zł
  2. SARIVO Infrastruktura – 9 560 265,42 zł
  3. Berger Bau Polska – 9 647 677,48 zł
  4. COLAS Polska – 10 393 085,82 zł
  5. Proeco Kraków – 10 537 445,30 zł
  6. Przedsiębiorstwo Budownictwa Inżynieryjnego ENERGOPOL – 10 591 750,48 zł
  7. Strabag Infrastruktura Południe – 10 789 962,33

– Wszyscy oferenci zaproponowali skrócenie czasu potrzebnego na wykonanie zadania o 2 miesiące, co oznacza, że budowa potrwa 9 miesięcy od momentu podpisania umowy, a nie jak zakładano 11 miesięcy. Trzy miesięczny okres zimowy nie będzie wliczany do czasu przeznaczonego na realizację inwestycji – zaznacza iwona Mikrut.

Fot. GDDKiA Kraków

W ramach inwestycji przewidziana jest przebudowa istniejącego skrzyżowania obwodnicy Skawiny z ulicami Krakowską i Skotnicką na rondo turbinowe. Przebudowana zostanie też droga gminna nr 603511K (ul Wapowskiego). Wybudowane zostaną również: droga gminna nr 600947K, ciągi dla pieszych i pieszo – rowerowe, zjazdy indywidualne, trzy zatoki i przystanki komunikacji autobusowej. Rozbudowane i wybudowane będą sieci: gazowa, teletechniczna, elektroenergetyczna, wodociągowa, kanalizacji deszczowej, wodociągowej, kanalizacji deszczowej. Powstanie też kanał technologiczny i oświetlenie uliczne.

Istniejące skrzyżowanie zlokalizowane jest przy granicy miast Kraków i Skawina. Krzyżują się tu obwodnica miasta w ciągu DK44, ulice Krakowska w Skawinie i Skotnicka w Krakowie. To główne trasy komunikacyjne dla ruchu tranzytowego w kierunku Oświęcimia i lokalnego. Ulica Skotnicka dodatkowo prowadzi ruch do autostradowego węzła A4 Kraków Skawina.

W czasie szczytów komunikacyjnych natężenie ruchu wynosi tutaj ponad 3 tys. pojazdów na godzinę. – Aby usprawnić ruch i poprawić bezpieczeństwo niezbędna jest przebudowa skrzyżowania na rondo turbinowe dwupasowe – podkreśla Iwona Mikrut.

(GS)

- Advertisement -spot_img

Przeczytaj również

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
- Advertisement -spot_img

Najnowsze

KRK News Poleca