Czesi będą konkurencją dla Pendolino. Chcą wozić pasażerów nad morze

Musisz przeczytać

Czeski prywatny przewoźnik kolejowy RegioJet złożył do Urzędu Transportu Kolejowego  wniosek o zgodę na uruchomienie połączenia kolejowego Kraków-Gdynia. To drugie podejście Czechów. Poprzedni wniosek spotkał się z odmową UTK, który stwierdził, że przyznanie czeskiemu przewoźnikowi otwartego dostępu na tej trasie może negatywnie wpłynąć na rentowność PKP Intercity.

Pierwsze podejście Czechów zakończyło się porażką: pod koniec lipca prezes UTK wydał decyzje odmowne w sprawie udzielenia dostępu Czechom na trasach z Krakowa do Gdyni Głównej oraz Wrocław Główny-Warszawa Wschodnia. Powód? Prezes UTK stwierdził, że przyznanie otwartego dostępu RegioJet mogłoby negatywnie wpłynąć na rentowność połączeń PKP Intercity. Czesi złożyli jednak nowy wniosek, tym razem tylko dla trasy Kraków-Gdynia-Kraków.

RegioJet chciałby wozić pasażerów już od przyszłego roku. Przewoźnik zadeklarował chęć wykonywania nowej usługi przewozu osób w terminie od 11 grudnia 2022 r. do 11 grudnia 2027 r. Pociągi miałyby kursować regularnie co godzinę przez cały dzień – pierwszy odjazd z Krakowa miałby się odbyć o 4:26, a ostatni o 20:26. Część pociągów jechałaby tylko do Warszawy. Z Gdyni pierwszy odjazd zaplanowano dopiero o 8:23, a ostatni o 18:23. RegioJet zakłada dojazd z Krakowa do Warszawy Centralnej w 2 godziny 4 minuty, a z Warszawy Centralnej do Gdyni w 3 godziny i 3 minuty.

Jak czytamy we wniosku odjazdy miałyby być realizowane cyklicznie, co dwie godziny. Pociągi zestawione z lokomotywy Siemens Vectron lub Bombardier Traxx oraz 6-10 wagonów pasażerskich z miejscami do siedzenia pojechałby po liniach kolejowych PKP PLK: 8, 64, 570, 4, 1, 2, 9, 202. Szacowany czas przejazdu całej trasy to około 6 godzin. Po drodze pociągi miałyby zatrzymywać się na stacjach: Warszawa Zachodnia, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Modlin, Iława Główna, Malbork, Tczew, Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz i Sopot.

RegioJet zakłada, że dojazd z Krakowa do Warszawy Centralnej potrwa 2 godziny i 4 minuty, a Warszawy Centralnej do Gdyni – 3 godziny i 3 minuty.

We sierpniu  RegioJet otrzymał zgodę na uruchomienie dwóch par pociągów na trasie Kraków Główny – Warszawa Wsch. – Kraków Główny. Czeski przewoźnik może wykonywać nową usługę przewozu osób codziennie do 12 grudnia 2025

(JS)

- Advertisement -spot_img

Przeczytaj również

1 KOMENTARZ

1 Komentarz
Najstarsze
Najnowsze Oceniane
Inline Feedbacks
View all comments
- Advertisement -spot_img

Najnowsze

KRK News Poleca