W największych miastach w Polsce – w Trójmieście, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Szczecinie i Warszawie – pojawią się wielkoformatowe reklamy zapraszające do Krakowa. Ogólnopolska kampania „Kraków.Nieodkryty” ma zachęcać Polaków planujących wakacje w kraju do przyjazdu na wypoczynek do stolicy Małopolski.
„Byłeś w Krakowie ze szkolną wycieczką ładnych parę lat temu? Pamiętasz smak obwarzanka spod Wawelu i chciałbyś sprawdzić, jak zmieniała się panorama miasta z kopca Kraka? A może chcesz spędzić kilka dni pływając kajakiem po Wiśle, przemierzając rowerowe szlaki lub z dala od miejskiego gwaru spacerując po lasach? Zaplanuj pobyt w Krakowie a poznasz Gród Kraka z zupełnie innej strony” – tak urzędnicy przedstawiają ruszającą właśnie ogólnopolską kampanię „Kraków.Nieodkryty”.
Kraków z innej perspektywy
– To dla Krakowa idealna okazja aby pochwalić się nie tylko tym z czego słynie, ale i zupełnie nieoczywistym obliczem miasta, bo to nasz niezaprzeczalny atut. Magiczna atmosfera naszego miasta przyciąga turystów jak magnez. Tym razem będziemy zachęcać turystów, aby porzucili utarte szlaki i znane przewodniki i przeszli, przejechali, przepłynęli miasto i spojrzeli na nie z niecodziennej perspektywy – mówi prezydent Krakowa Jacek Majchrowski.
– Głównym przekazem kampanii jest zaproszenie: przyjedź a odkryjesz Kraków na nowo – dodaje Monika Chylaszek, dyrektor Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Krakowa.
Jak będzie wyglądać kampania?
W największych miastach w Polsce – w Trójmieście, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Szczecinie i Warszawie – pojawią się wielkoformatowe reklamy zapraszające do Krakowa.
Miasto będzie też w programach telewizyjnych. Ponad pół tysiąca emisji spotów reklamowych pojawi się w telewizji informacyjnej, w kanałach podróżniczych i naukowych. Zaproszenia do Krakowa pojawią się również w lifestylowych czasopismach kobiecych. Będą też działania w internecie -spoty na YouTube, relacje na Instagramie i Facebooku. Dopełnieniem kampanii promocyjnej będzie specjalna strona internetowa z katalogiem najbardziej klimatycznych i rozpoznawalnych miejsc w Krakowie – w większości zostanie stworzona przez mieszkańców i turystów.
Do przyjazdu do naszego miasta zachęcać mają również konkursy w ogólnopolskich rozgłośniach radiowych. Nagrodami będą vouchery na bezpłatne zakwaterowanie w hotelu o wysokim standardzie wraz z wyżywieniem, a także darmowe zwiedzanie miejskich atrakcji. Wszyscy turyści, którzy zdecydują się przyjechać na minimum jedną noc pod Wawel i zatrzymać się w jednym z krakowskich hoteli, zyskają Kartę Turysty z rabatami w restauracjach, hotelach i innych podmiotach.
Kampania „Kraków.Nieodkryty” prowadzona wspólnie z Małopolską Organizacją Turystyczną potrwa do końca lipca. Jednym z impulsów do jej przeprowadzenia były badania przeprowadzone pod koniec kwietnia przez Polską Organizację Turystyczną. Wynika z nich, że aż 87 proc. osób planujących swoje wakacje będzie je spędzać w Polsce. Większość deklaruje, że szuka takich miast w których znajdą zarówno bazę noclegową na wysokim poziomie, zabytki, atrakcyjne wydarzenia kulturalne ale i przyrodę.
GS