Przed punktami sprzedaży biletów MPK znowu ustawiły się kolejki. Tak jest z każdym początkiem roku szkolnego. Za miesiąc, kiedy do Krakowa zawitają studenci, ponowie trzeba będzie swoje odstać, by nabyć bilet okresowy. Okazuje się, że większość spraw związanych z zakupem biletów oraz uzyskaniem uprawnień Karty Krakowskiej można załatwić przez internet, nie wychodząc z domu. MPK przypomina o podstawowych zasadach korzystania z takich możliwości.
Mieszkańcy oraz osoby płacące podatki w Krakowie składały wnioski o wydanie/przedłużenie uprawnień Karty Krakowskiej przez Internet na stronie www.kk.krakow.pl.
Nie trzeba już przynosić potwierdzenia rozliczania podatku do punktu sprzedaży biletów. Można to zrobić on-line wysyłając na adres okazpit@kk.krakow.pl skan np. pierwszej strony PIT wraz z Urzędowym Poświadczeniem Odbioru tego PIT (UPO).
Bez wychodzenia z domu można także kupić bilety okresowe korzystając z aplikacji mKKM oraz mKK. Obie aplikacje są bezpłatne, można je pobrać ze sklepów internetowych.
Osoby, które ukończyły 18 lat, a ich wniosek Karty Krakowskiej jest podpięty pod konto rodzica mogą samodzielnie złożyć wniosek o wydanie uprawnień on-line, bez konieczności wizyty w punkcie sprzedaży biletów:
- jeżeli posiadają aplikację mobilną mKK to wystarczy, że się zalogują na stronie kk.krakow.pl i tam złożą wniosek o przedłużenie uprawnień
- jeżeli posiadają uprawnienia na każdym innym nośniku (karta plastikowa KK, KKM, MKA i KKR3+ oraz aplikacje mKKM i iMKA) mogą się skontaktować z infolinią Karty Krakowskiej dzwoniąc na numer 12 254 14 00 lub pisząc na adres kontakt@kk.krakow.pl, aby podać swój adres mailowy, który umożliwi im zarejestrowanie się, a następnie zalogowanie do samodzielnego konta Karty Krakowskiej.
Obecnie działa pięć Punktów Sprzedaży Biletów (przy ul. Podwale, al. Powstańców Wielkopolskich, obok pętli Krowodrza Górka i Dworzec Główny Wschód oraz w Nowej Hucie przy Centrum D). Wszystkie punkty działają zgodnie z obowiązującymi zasadami sanitarnymi (wejście w maseczce na twarzy).
(red)