Jak promować lokalny biznes w Krakowie?

Właściciele firm, które działają w Internecie, doskonale zdają sobie sprawę z tego, że kluczowa w pozyskiwaniu klientów jest widoczność w wyszukiwarce. Kupowanie, korzystanie z usług, wynajem, szukanie opinii, informacji, sprawdzanie dostępności towarów – wszystko to odbywa się za pośrednictwem Google (lub innej wyszukiwarki). Sporo prawdy jest w stwierdzeniu, że jeśli czegoś nie ma w sieci, to nie istnieje. Podobnie rzecz ma się, jeśli prowadzimy lokalny biznes.

Promowanie lokalnej firmy

Lokalne firmy, pomimo tego, że działają na określonym terenie, również powinny się reklamować. Błędem jest zakładanie, że jeśli działamy na rynku miejscowym, klienci o nas już wiedzą. Niekoniecznie. Rozpoznawalność ma kluczowe znaczenie, zwłaszcza jeśli mamy do czynienia z usługami/produktami w branży o wysokiej konkurencyjności. Jak promować lokalną firmę? Przede wszystkim warto skupić się na wyszukiwarce, która stanowi pierwszy etap poszukiwań klientów. Najkorzystniejszym rozwiązaniem, ale i trwałym, jest pozycjonowanie. Owszem, można wspomagać się reklamą w Google, jednak nie przyczyni się ona do budowania długoterminowej widoczności.

Pozycjonowanie Kraków, czyli lokalnie w Google

Pozycjonowanie lokalne przebiega podobnie, jak pozycjonowanie na rynek ogólnokrajowy. Specjaliści zaczynają od audytu SEO, w dalszej kolejności skupiają się dopasowaniu fraz kluczowych, optymalizacji strony internetowej, konfigurowaniu narzędzi, pozyskiwaniu linków zewnętrznych i poprawnym linkowaniu wewnątrz serwisu, monitorowaniu i analizie. Pozycjonowanie obejmuje również wizytówkę firmy w Google. Wizytówka z punktu widzenia potencjalnego klienta, zawiera najistotniejsze informacje determinujące decyzję o wyborze oferty.

Firm oferujących pozycjonowanie strony lokalnie, czyli na przykład w Krakowie i okolicach, jest sporo. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę jedną z fraz typu pozycjonowanie Kraków czy pozycjonowanie lokalne firmy Kraków. Jak widać, we frazach kluczowych lokalnych musi znaleźć się słowo wskazujące na lokalizację. Zazwyczaj są to frazy z długiego ogona, czyli składające się z więcej, niż dwóch słów. W pozycjonowaniu lokalnym, warto korzystać z fraz anglojęzycznych i tym samym zwiększyć szansę pozyskanie klienta, który znajduje się nieopodal firmy.

Efekty pozycjonowania lokalnego

Korzyści, jakie firmy lokalne odnoszą wskutek pozycjonowania jednoznacznie pozwalają stwierdzić, że jest to zabieg opłacany i w dłuższej perspektywie umacniający nie tylko pozycję w Google, ale na rynku. Głównymi zaletami promowanie lokalnego biznesu jest:

  • Większa sprzedażi konwersja – potencjalni klienci widzą firmę po wpisaniu frazy lokalnej (np. warsztat samochodowy Kraków cena, pozycjonowanie Kraków, prowadzenie fanpage Kraków).
  • Ugruntowanie pozycji na rynku lokalnym – firma zyskuje przewagę nad konkurencją, zwłaszcza tej, która nie korzysta z SEO.
  • Budowanie wizerunku profesjonalisty – widoczność w Google pociąga za sobą wzrost zaufania klientów.
  • Docieranie do klientów lokalnych – w przypadku firm usługowych (restauracje, salony fryzjerskie, warsztaty samochodowe, itp.) jest to kluczowe dla sprzedaży.
  • Stabilna sprzedaż – zyskujemy klientów, którzy regularnie korzystają ze sklepu lub usług.

Promocja nie jedno ma imię

Jeśli wprowadzamy na rynek nowy produkt lub usługę, otwieramy nowy salon sprzedaży w mieście, oferujemy określoną czasowo promocję, warto w tym czasie skorzystać z rozwiązań, które szybko dadzą wyniki. Mowa chociażby o reklamie w wyszukiwarce. Dzięki Google Ads, reklama pojawi się nie tylko w wyszukiwarce, poczcie Gmail, w serwisie YouTube czy w formie kampanii produktowej w Google Zakupy, ale i na stronach należących do sieci reklamowej Google.

Miejmy na uwadze, że kampania trwa tyle, ile płacimy za reklamę. Trwałe rezultaty wymagają czasu, analizy, optymalizacji – pozycjonowanie jest procesem. W obu przypadkach zwiększymy sprzedaż, będąc w stanie pozyskać klientów wracających kupować. Jednak stabilna pozycja w Google, sprawi, że kampania będzie dodatkową możliwością wspierającą sprzedaż, a nie główną siłą od której zależy zainteresowanie klientów.

Najnowsze

Co w Krakowie