Optymalizowanie i pozycjonowanie stron to jedyna skuteczna metoda, która pozwala na wyróżnienie swojej marki spośród licznej konkurencji. Praktycznie każda strona www, która osiągnęła sukces i dobrze prosperuje regularnie korzysta z usług agencji marketingowych, które zajmują się jej pozycjonowaniem SEO. W tej branży można znaleźć wielu profesjonalistów, którzy prześcigają się w robieniu postępów, dlatego potencjalni klienci mogą mieć problem z wyborem najlepszej agencji, która spełni ich oczekiwania.
Zastanawiasz się jak wybrać agencję, która spełni twoje oczekiwania zarówno finansowe, jak i te związane z efektem wykonanej pracy? Poniżej znajdziesz przydatne informacje, które ułatwią Ci podjęcie decyzji oraz ewentualne nawiązanie współpracy!
Przygotowanie do szukania agencji – cele i priorytety
Jeżeli planujesz pierwszy raz skorzystać z usług agencji marketingowych zajmujących się promowaniem stron internetowych to musisz określić, co chcesz osiągnąć. Ustanowienie celu potencjalnej współpracy pozwoli na jej owocny rozwój. Koniecznie sprawdź również, czy osiągnięcie zamierzonego celu jest takie samo w Twoim rozumieniu, jak i pozycjonera!
Pod znaczeniem słowa „pozycjonowanie” kryje się skomplikowany proces, który ma doprowadzić do określonego celu, do którego można dojść wykonując poszczególne działania. Przed rozmową z agencją musisz przedstawić konkrety np. wzrost sprzedaży, liczby konwersji, poprawa wizerunku, zwiększenie atrakcyjności wizualnej itp. To ty sam musisz wiedzieć, co chcesz osiągnąć – osoba prowadząca z Tobą rozmowę może przedstawić różne formy uzyskania takiego efektu jednak świadomość priorytetów pozwoli uchronić Cię przed przepłaceniem lub wykonaniem zbędnej pracy.
Pamiętaj, że marketing internetowy to nie tylko pozycjonowanie stron! Jeżeli Twoje cele są zupełnie inne możesz poszukać innych specjalistów pochodnych branż takich, jak content marketing, social media marketing czy video marketing.
Jakie pytania zadawać potencjalnej agencji?
Masz już swojego faworyta, który może spełnić Twoje oczekiwania? Teraz pora skrupulatnie przygotować się do wstępnej rozmowy!
Zwróć uwagę na takie aspekty, jak:
- forma rozliczenia,
- rodzaj umowy,
- okres wypowiedzenia,
- portfolio agencji (związane z tematyką branży, którą się zajmujesz),
- dokładny cennik (pozwoli to uniknąć późniejszych dopłat za tworzenie np. linkowania off-site).
Jedną z najpopularniejszych agencji marketingowych, która od lat działa w branży i ma na swoim koncie wielu zadowolonych klientów oraz wypozycjonowanie dobrze prosperujących stron internetowych jest marka advist.pl. Internauci zwracają uwagę na wysoką jakość świadczonych przez advist.pl usług oraz dobry kontakt z klientami. Ponadto spełnia ona wszystkie oczekiwania związane ze szczegółową analizą rynku i konkurencji, dlatego strony www szybko trafiają na wysoką pozycję i zdobywają nowych klientów.
Na co należy uważać wybierając agencję SEO?
Zdecydowanie wybierając agencję marketingową powinniśmy wystrzegać się korzystania z rankingów „TOP 10 agencji marketingowych…”. Bardzo często tworzenie takich zestawień opiera się nie na analizie dorobku firm, a jedynie na wpłaconej sumie, aby znaleźć się na czołowych pozycjach takiego rankingu. Podobnie jest z opiniami wystawianymi w Internecie – chociaż nie każda marka preferuje sztuczne pompowanie się pozytywnymi ocenami, to zawsze należy mieć na uwadze, że nie każda opinia może być obiektywna (niezależnie czy jest pozytywna, czy negatywna – pisana przez konkurencję).
źródło zdjęć: freepik.com