„Rada„Rada„Rada
„Rada„Rada„Rada

Jest zgoda na budowę ostatniego odcinka północnej obwodnicy Krakowa

Musisz przeczytać

Rehabilitacja po Covidowa
Rehabilitacja po Covidowa

Wojewoda małopolski wydał zgodę na budowę ostatniego odcinka drogi ekspresowej S52, czyli północnej obwodnicy Krakowa. Chodzi o fragment dochodzący do drogi ekspresowej S7 po północnej stronie miasta.

Dziś (18 lutego 2021) wojewoda przekazał zgodę na realizacje tej inwestycji drogowej dyrektorowi krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Tym samym dla całej północnej obwodnicy Krakowa będą już pozwolenia na budowę.

Batowice

Batowice

Najdłuższy, środkowy fragment jest już w budowie. 5 lutego wojewoda małopolski wydał zgodę na budowę pierwszego 5-kilometyrowego odcinka – od istniejącego węzła Modlnica w kierunku wschodnim, za projektowany węzeł Zielonki (łącznie z tunelem w Zielonkach). Najświeższa decyzja dotyczy zaledwie kilkuset metrów, ale to połączenie z drogą ekspresową S7 wychodzącą z Krakowa w kierunku Warszawy.

– Realizacja Północnej Obwodnicy Krakowa w pełnym jej wymiarze to historyczna chwila, której stajemy się uczestnikami. Ostatni odcinek rusztu komunikacyjnego wokół stolicy Małopolski pozwoli bezpiecznie i komfortowo przemieszczać się, nie wjeżdżając do miasta. W znaczny sposób usprawni również ruch tranzytowy, wyprowadzając go z centrum Krakowa. Rządowi „dobrej zmiany” udało się przełamać impas w sprawie tej wyczekiwanej inwestycji. To będzie oddech dla Krakowa. Nie mieliśmy wątpliwości, że ta droga jest potrzebna – podkreślił wojewoda małopolski Łukasz Kmita.

Fot. MUW w Krakowie

ealizacja ostatniego odcinka obwodnicy Krakowa o długości ok. 330 m to krótki, ale bardzo ważny fragment trasy S52 i S7. Odcinek ten połączy istniejące drogi krajowe DK79 i DK94 z drogami A4 i S7 położonymi poza granicami administracyjnymi Krakowa.

Zakres inwestycji obejmuje m.in.:
• budowę drogi ekspresowej S52, klasy S (dwie jezdnie po trzy pasy ruchu);
• budowę łącznic S52 na węźle Kraków-Mistrzejowice realizowanym w ramach budowy drogi ekspresowej S7;
• budowę, rozbudowę dróg gminnych;
• budowę wiaduktu drogowego;
• budowę murów oporowych;
• budowę ekranów akustycznych;
• budowę infrastruktury technicznej;
• rozbiórkę obiektów kubaturowych: budynków gospodarczych, altan działkowych, domów letniskowych, cieplarni i innych budowli.

Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności i oznacza, że inwestor może od razu przystępować do prac.

(GS)

Harder
Harderfit
- Advertisement -spot_img

Przeczytaj również

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
- Advertisement -spot_img

Najnowsze

KRK News Poleca