Krakowska Tarcza dla Mobilności w odwrocie? Nie do końca….

Jeśli ktoś myśli, że likwidacja drogi dla rowerów na ulicy Grzegórzeckiej, to odwrót od Krakowskiej Tarczy dla Mobilności, mocno się rozczaruje. Kolejnych zmian ułatwiających życie kierowcom nie będzie. A i te obecnie wprowadzane wcale nie są dla nich.

Wydzielenie drogi dla rowerów na Grzegórzeckiej kosztem pasa dla samochodów wzbudziło ogromne kontrowersje. Wycofanie się z tej decyzji też. Obrońcy drogi dla rowerów zbierają podpisy pod petycją w jej obronie. Krytycy Krakowskiej Tarczy dla Mobilności nie zostawiają suchej nitki na jej pomysłodawcach i realizatorach. W dyskusji na ten temat umyka uzasadnienie powrotu do starej organizacji ruchu. Nie chodzi ani o utrudnienie życia rowerzystom czy ułatwienia dla kierowców. Zmiany wprowadzane są po ty, by samochody, które dziś muszą jeździć po torowisku, nie blokowały tramwajów. Zmiany są więc dla tramwajów.

Kierowcy mogliby się pocieszać, że zmiany obejmą także most Grunwaldzki. Tam również zniknie droga dla rowerów – ta na jezdni wyprowadzającej ruch z centrum w kierunku ulic Monte Cassino i Konopnickiej. Tyle że kierowcom bardziej potrzebne byłyby dwa pasy na moście Grunwaldzkim w drugą stronę. Likwidowana jest ta ścieżka, po które jeździ mniej rowerzystów, a nie ta, która bardziej blokuje ruch aut.

Przywrócenia dwóch pasów dla samochodów na moście Grunwaldzkim w kierunku centrum nie będzie z bardzo prostego powodu. Za rok, może za dwa lata przejazd przez ulicę Grzegórzecką w rejonie hali targowej – w stronę ronda Grzegórzeckiego – będzie niemożliwy. Ulica Grzegórzecka będzie w tym miejscu jednokierunkowa! Urzędnicy przyzwyczajają więc kierowców do jeszcze większych utrudnień. Gdyby dziś im poluzowali, po kolejnych, jeszcze bardziej radykalnych zmianach, krzyk byłby jeszcze większy niż po wprowadzeniu drogi dla rowerów na Grzegórzeckiej.

Kierowcy – nie miejcie złudzeń! Poruszanie się samochodem po centrum Krakowa będzie jeszcze trudniejsze. Przykład? Od 1 września prawie cała ulica Długa znajdzie się w strefie ograniczonego ruchu. Co oznacza, że nie wjedzie tam nikt bez odpowiedniego identyfikatora. Powód tej zmiany? Uwaga!! Źle parkujące samochody, które blokują ruch tramwajów.

Mam więc prośbę do wszystkich kierowców… Parkujcie dobrze w każdym miejscu, nawet najbardziej odległym od centrum. Bo inaczej Krakowska Tarcza dla Mobilności ogarnie nawet osiedla peryferyjne.

Grzegorz Skowron

Teksty publikowane w dziale Publicystyka są prywatnymi opiniami autorów. Chcesz podzielić się swoimi przemyśleniami lub wyrazić swoje zdanie na naszym portalu? Napisz: redakcja@krknews.pl

1 KOMENTARZ

Najnowsze

Co w Krakowie