Przygotowania do Światowych Dni Młodzieży wkraczają w decydującą fazę. Jednym z elementów jest kampania promocyjna, którą realizuje miasto oraz zarząd województwa Małopolskiego. Z początkiem lipca rozpoczęła się kampania pod hasłem „Młodość to stan ducha”. – Nasza kampania trafia do młodych ludzi i to chyba za sprawą przekory, która jest celowa. Twarzą naszej kampanii jest leciwy ojciec Leon Knabit, który idealnie pasuje do tej roli. Chcieliśmy by przekornie i niebanalnie docierać do ludzi – tłumaczy Gabriela Prokocka-Kazek, dyrektor Departamentu Marki Małopolska w urzędzie marszałkowskim.
Cel kampanii jest prosty – dotrzeć do pielgrzymów i turystów, którzy w czasie Światowych Dni Młodzieży będą odwiedzali Kraków i pozostałe miasta naszego regionu. „Młodość to stan ducha” jest skierowany nie tylko do młodych, ale także do starszych turystów, którzy dzięki kampanii promocyjnej będą mieli okazję lepiej poznać Małopolskę.
W poznawaniu naszego regionu pomóc ma m.in. 60 billboardów, które pojawią się na ulicach Krakowa i będą dostępne zarówno w języku polskim, jak i języku angielskim. Dodatkowo reklamy będą prezentowane również w systemie informacji pasażerskiej w krakowskich tramwajach i autobusach. Ponadto kampania obejmie nie tylko Kraków, ale również inne miasta naszego regionu, takie jak: Myślenice, Nowy Sącz, Nowy Targ, Olkusz, Oświęcim czy Tarnów oraz Wadowice.
– Mamy billboardy, ale mamy też citylight’y w formie lustra, który cieszy się dużą popularnością. Zamysł był taki, by ludzie korzystali z tej kampanii i bawili się nią i faktycznie to robią, wykorzystując citylight’y np. do robienia zdjęć – dodaje Gabriela Prokocka-Kazek.
Głównym punktem kampanii jest spot promocyjny, który już teraz jest dostępny w Internecie i cieszy się zainteresowaniem zarówno wśród polskich, jak i zagranicznych internautów. Spor promujący akcję „Młodość to stan ducha” można od początku lipca zobaczyć również na antenie Telewizji Polskiej i stacji TVN. W atrakcyjny sposób prezentuje on najciekawsze miejsca naszego regionu, zachęcając tym samym turystów i pielgrzymów nie tylko do poznawania Małopolski w czasie Światowych Dni Młodzieży, ale także do ponownego odwiedzenia naszego regionu w przyszłości.
Jednym z ważnych elementów kampanii, jest dotarcie do młodych odbiorców przez popularne środki Social Mediów. Z myślą o internautach z całego świata, powstał specjalny fanpage Małopolski dostępny w języku polskim oraz tzw. global page w języku angielskim, adresowany do internautów poza granicami naszego kraju, a to nie wszystko – zapewnia Gabriela Prokocka-Kazek.
– Bardzo intensywnie działamy w mediach społecznościowych. Komunikujemy się w 9 językach pielgrzymami, ale również osobami, które zainteresują się naszą kampanią i dzięki temu odwiedzą nasz region – dodaje Prokocka-Kazek.
Kampania realizowana przez Urząd Marszałkowski ma za zadanie wykorzystać potencjał Światowych Dni Młodzieży i przełożyć go na zwiększenie ruchu turystycznego zarówno w Krakowie, jak i w pozostałych miastach naszego regionu.
– Jesteśmy dumni, że to niezwykłe wydarzenie może odbywać się właśnie w Małopolsce. Mam nadzieję, że młodzi pielgrzymi czas spędzony u nas wykorzystają też po to, żeby lepiej poznać nasz region i się nim zachwycić – przekonuje marszałek Jacek Krupa.
Kampania realizowana jest ze środków budżetu województwa małopolskiego, jej koszt to 1,5 mln złotych.
(pt)
fot. Materiały promocyjne