Małopolska wykorzysta ŚDM, do czego?

Przygotowania do Światowych Dni Młodzieży wkraczają w decydującą fazę. Jednym z elementów jest kampania promocyjna, którą realizuje miasto oraz zarząd województwa Małopolskiego. Z początkiem lipca rozpoczęła się kampania pod hasłem „Młodość to stan ducha”. – Nasza kampania trafia do młodych ludzi i to chyba za sprawą przekory, która jest celowa. Twarzą naszej kampanii jest leciwy ojciec Leon Knabit, który idealnie pasuje do tej roli. Chcieliśmy by przekornie i niebanalnie docierać do ludzi – tłumaczy Gabriela Prokocka-Kazek, dyrektor Departamentu Marki Małopolska w urzędzie marszałkowskim.

Cel kampanii jest prosty – dotrzeć do pielgrzymów i turystów, którzy w czasie Światowych Dni Młodzieży będą odwiedzali Kraków i pozostałe miasta naszego regionu. „Młodość to stan ducha” jest skierowany nie tylko do młodych, ale także do starszych turystów, którzy dzięki kampanii promocyjnej będą mieli okazję lepiej poznać Małopolskę.

Billboardy miejskiej kampanii promocyjnej
Billboardy miejskiej kampanii promocyjnej

W poznawaniu naszego regionu pomóc ma m.in. 60 billboardów, które pojawią się na ulicach Krakowa i będą dostępne zarówno w języku polskim, jak i języku angielskim. Dodatkowo reklamy będą prezentowane również w systemie informacji pasażerskiej w krakowskich tramwajach i autobusach. Ponadto kampania obejmie nie tylko Kraków, ale również inne miasta naszego regionu, takie jak: Myślenice, Nowy Sącz, Nowy Targ, Olkusz, Oświęcim czy Tarnów oraz Wadowice.

– Mamy billboardy, ale mamy też citylight’y w formie lustra, który cieszy się dużą popularnością. Zamysł był taki, by ludzie korzystali z tej kampanii i bawili się nią i faktycznie to robią, wykorzystując citylight’y np. do robienia zdjęć – dodaje Gabriela Prokocka-Kazek.

Głównym punktem kampanii jest spot promocyjny, który już teraz jest dostępny w Internecie i cieszy się zainteresowaniem zarówno wśród polskich, jak i zagranicznych internautów. Spor promujący akcję „Młodość to stan ducha” można od początku lipca zobaczyć również na antenie Telewizji Polskiej i stacji TVN. W atrakcyjny sposób prezentuje on najciekawsze miejsca naszego regionu, zachęcając tym samym turystów i pielgrzymów nie tylko do poznawania Małopolski w czasie Światowych Dni Młodzieży, ale także do ponownego odwiedzenia naszego regionu w przyszłości.

Jednym z ważnych elementów kampanii, jest dotarcie do młodych odbiorców przez popularne środki Social Mediów. Z myślą o internautach z całego świata, powstał specjalny fanpage Małopolski dostępny w języku polskim oraz tzw. global page w języku angielskim, adresowany do internautów poza granicami naszego kraju, a to nie wszystko – zapewnia Gabriela Prokocka-Kazek.

Pierwsze reklamy w związku z ŚDM, zdobią już ulice Krakowa
Pierwsze reklamy w związku z ŚDM, zdobią już ulice Krakowa

– Bardzo intensywnie działamy w mediach społecznościowych. Komunikujemy się w 9 językach pielgrzymami, ale również osobami, które zainteresują się naszą kampanią i dzięki temu odwiedzą nasz region – dodaje Prokocka-Kazek.

Kampania realizowana przez Urząd Marszałkowski ma za zadanie wykorzystać potencjał Światowych Dni Młodzieży i przełożyć go na zwiększenie ruchu turystycznego zarówno w Krakowie, jak i w pozostałych miastach naszego regionu.

– Jesteśmy dumni, że to niezwykłe wydarzenie może odbywać się właśnie w Małopolsce. Mam nadzieję, że młodzi pielgrzymi czas spędzony u nas wykorzystają też po to, żeby lepiej poznać nasz region i się nim zachwycić – przekonuje marszałek Jacek Krupa.

Kampania realizowana jest ze środków budżetu województwa małopolskiego, jej koszt to 1,5 mln złotych.

(pt)

fot. Materiały promocyjne

Zobacz także