Mgła znów utrudnienia prace krakowskiego lotniska. W sobotę do godziny 11 nie wylądował tam żaden samolot.
Warunki atmosferyczne ponownie utrudniają funkcjonowanie lotniska w Balicach. Wczoraj informowaliśmy o porannych problemach z realizacją rozkładowych lotów. Niestety, dziś od rana pasażerowie muszą liczyć się z kolejnymi utrudnieniami. W sobotę sytuacja jest jeszcze trudniejsza, a do godziny 11 w Balicach nie wylądował żaden samolot.
Od piątkowego poranka na południu kraju utrzymują się gęste mgły. W Krakowie i okolicach widzialność spadła nawet poniżej 150 metrów. W piątek kilka porannych lotów zostało przekierowanych na lotnisko w Katowicach. Wśród nich znalazły się rejsy obsługiwane przez Ryanair z Paryża-Beauvais, Sztokholmu, Rzymu-Ciampino oraz East-Midlands, a także loty LuxAir z Luksemburga, Finnair z Helsinek, Air Serbia z Belgradu oraz El Al z Tel Awiwu.
W sobotę sytuacja jest jednak gorsza, ponieważ rano mgła utrudniła także funkcjonowanie lotniska w Katowicach, które zwykle przyjmuje samoloty przekierowane z Balic. W tej sytuacji pasażerowie rejsów z Helsinek, Alicante i Dortmundu, zamiast w Krakowie, lądują w czeskiej Ostrawie. Samoloty z Krakowa są również kierowane na lotniska w Rzeszowie, Wrocławiu i Warszawie.
Krakowskie lotnisko zaapelowało do pasażerów, aby w obliczu trudnych warunków atmosferycznych i związanych z tym utrudnień śledzili aktualne informacje na stronach internetowych przewoźników oraz samego lotniska. W komunikacie podkreślono, że sytuacja dotycząca przekierowań i opóźnień lotów jest dynamiczna, a wstępne dane mogą ulegać zmianom.
Lotniska zwraca również uwagę na potencjalne ryzyko dezinformacji w mediach społecznościowych, gdzie szybko rozprzestrzeniające się, niezweryfikowane informacje mogą wprowadzać pasażerów w błąd.
– Sytuacja związana z przekierowaniami lotów jest dynamiczna, a wstępne informacje mogą zmieniać się. Ze względu na ogromny zasięg mediów społecznościowych oraz szybkość rozprzestrzeniania się informacji za ich pomocą, publikowanie informacji nt. przekierowań, mogłoby skutkować dezinformacją i wprowadzaniem pasażerów w błąd. W związku z powyższym prosimy o śledzenie stron internetowych przewoźników, a także naszej strony internetowej oraz aplikacji mobilnej – tłumaczy lotnisko.
Ponadto lotnisko przypomniało, że to linie lotnicze są odpowiedzialne za przekazywanie informacji dotyczących statusu lotów, w tym ewentualnych przekierowań czy odwołanych rejsów.
– Obowiązek o przekazywaniu informacji dotyczących statusu lotu w tym m.in. o przekierowaniach czy odwołanych rejsach leży po stronie przewoźnika i to linia lotnicza na bieżąco przekazuje informacje pasażerom – informuje lotnisko.
Empatia w pracy na lotnisku – jak pomagać osobom o ograniczonej mobilności