Myślisz o założeniu własnego gabinetu kosmetycznego? Oto, co musisz wiedzieć

Cosmetologist is a professional with a patient in the office of a medical clinic.

Prowadzenie własnego gabinetu urody może być zarówno źródłem spełnienia zawodowego, jak i bardzo dobrych zarobków. Decyzję tę należy jednak dobrze przemyśleć oraz zadbać o aspekty takie jak analiza konkurencji czy wypromowanie salonu w mediach społecznościowych i tradycyjnych. 

Kto może założyć salon kosmetyczny?

Nie istnieją żadne regulacje prawne mówiące o tym, kto może otworzyć gabinet kosmetyczny. Obecnie są do tego uprawnieni zarówno kosmetolodzy po studiach, jak i absolwenci policealnych szkół kosmetycznych w Krakowie. Co więcej, własny salon urody może posiadać również osoba po kilkudniowym kursie kosmetycznym, a nawet taka, która wcześniej w żaden sposób nie była związana z branżą. Warto jednak pamiętać, że w przypadku zawodu kosmetyczki, niezwykle ważną rolę odgrywa specjalistyczna wiedza, a także odpowiednie umiejętności. Osoby korzystające z usług kosmetyczek najczęściej wybierają je ze względu na ich profesjonalizm oraz doświadczenie. Amatorzy, którzy stawiają pierwsze kroki w branży beauty, mogą mieć duże trudności ze znalezieniem potencjalnych klientów. Nieumiejętne posługiwanie się aparaturą zabiegową czy specjalistycznymi kosmetykami, może stanowić zagrożenie dla klienta. To dlatego tak ważne jest, aby kosmetyczka ukończyła studia lub dwuletnią szkołę policealną w Krakowie, a dopiero później myślała o posiadaniu własnego gabinetu. 

Jak dokonać analizy konkurencji?

Ilość gabinetów kosmetycznych rośnie z roku na rok, więc konkurencja jest wysoka. Z drugiej strony, popyt na usługi kosmetyczne nie maleje, a prognozy dla rynku beauty wyglądają obiecująco. Nie da się jednak ukryć, że aby gabinet zdobył popularność, musi się wyróżniać na tle innych tego typu miejsc, np. korzystaniem ze nowoczesnego sprzętu, oryginalnymi usługami, ofertami dla alergików (zabiegi kosmetykami hipoalergicznymi) lub wegan (zabiegi kosmetykami bez składników odzwierzęcych i nietestowany na zwierzętach). Warto także osobiście sprawdzić, jakie usługi świadczą inne salony w mieście, poznać średnie ceny za zabiegi, przeczytać opinie ich klientów. Rozsądnym posunięciem będzie także przeprowadzenie wywiadu w swoim najbliższym otoczeniu i dowiedzenie się, jakich usług brakuje im w salonach urody, z których korzystają. Te cenne wskazówki przydadzą się podczas planowania oferty gabinetu. 

Jak wypromować salon?

Odpowiednia reklama umożliwi zdobycie pierwszych klientów, którzy mają szansę stać się stałymi bywalcami gabinetu. Na początek wystarczą ulotki, które można wydrukować minimalnym kosztem w drukarni lub na drukarce domowej. Następnie warto pomyśleć o reklamie w lokalnej gazecie oraz na stronach internetowych miasta, w którym będzie działał salon. Działania reklamowe przez media społecznościowe są niezbędne, jeśli klientami salonu mają być osoby w wieku 20-40 lat. Dobrym pomysłem będzie zatem założenie profilu gabinetu na Facebooku lub Instagramie oraz dzielenie się tam ciekawymi treściami, zdjęciami oraz promocjami.    

Zobacz także