Na święta do Zakopanego pociągiem? PKP chwali się przyspieszeniem

Wznowione zostały bezpośrednie połączenia kolejowe na Podhale. Teraz z Krakowa do Zakopanego można dojechać w ok. 2:30 – 2:40. 

Inwestycja na jednotorowej linii kolejowej do Zakopanego była realizowana etapami. Dziś, do 28 zmodernizowanych oraz nowych stacji i przystanków, dołączyły: Biały Dunajec i Zakopane. Są także dodatkowe punkty zatrzymywania się pociągów:  Bańska Niżna, Poronin Misiagi i Chabówka Stadion. 

Na trasie Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane. Zrealizowano już zasadniczą część robót, umożliwiającą przed świętami wznowienie ruchu kolejowego i dojazd pociągiem do końcowej stacji Zakopane. Dzięki inwestycji zarządcy infrastruktury kolejowej pasażerowie szybciej dojadą na Podhale, m.in. z Trójmiasta, Warszawy i z Krakowa. Podróż najszybszym pociągiem ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmuje ok. 2 godzin i 30/40 min. Trasa jest przygotowana do prędkości jazdy pociągów – max. 100 km/h dla linii 97 Skawina – Sucha Beskidzka i 98 Sucha Beskidzka – Chabówka oraz max. 120 km/h dla linii 99 Chabówka – Zakopane.

Po zimowych podróżach dokończone będą pozostałe roboty, m.in. na stacji Zakopane. Obejmą one nawierzchnię na peronach, montaż wiat oraz prace wykończeniowe i porządkowe, których realizację uniemożliwiała obecna aura. Docelowo, m.in. po przeprowadzeniu wstępnej eksploatacji i dokończeniu prac na wiosnę, również okołotorowych (budowa dróg), najkrótszy czas przejazdu z Krakowa do Zakopanego powinien wynosić ok. 2 godz.15 – 20 minut.

Modernizacja kolejowej zakopianki, prowadzona jest w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych 97, 98, 99 na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”. Na realizację przeznaczono przeszło 1,4 mld zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Michał Lop

1 KOMENTARZ

Najnowsze

Co w Krakowie