Pozycjonowanie stron Kraków – czy to się jeszcze opłaca?

Warto otwierać się na nowe rynki, zwiększać zyski i zmniejszać koszty – jest o co walczyć. Prowadzenie własnej firmy w trybie stacjonarnym powinno się uzupełnić firmową stroną internetową lub, co jeszcze lepsze, sklepem on-line. Niestety w sieci każdy musi zmierzyć się z dużą konkurencją. Da się jednak z tego pojedynku wyjść obronną ręką, wykorzystując przede wszystkim pozycjonowanie sklepów internetowych.

Jak się ma branża e-commerce do sprzedaży stacjonarnej?

Sprzedaż w sieci kwitnie z roku na rok. Nawet najbardziej sceptycznie nastawieni klienci zauważają przewagę zakupów robionych w internecie nad sprzedażą bezpośrednią. Jest ku temu wiele obiektywnych powodów. Pierwszym jest wygoda. Klient może z łatwością dokonać zakupu bez wychodzenia z domu bądź z biura. Wystarczy dodać produkt lub usługę do wirtualnego koszyka, przejść do finalizacji zamówienia, wypełnić wszystkie dane odbiorcy i opłacić zamówienie szybkim przelewem, kartą płatniczą lub zdecydować się na płatność za pobraniem. To proste i łatwe zadanie, z którym radzą sobie obecnie także osoby starsze oraz sceptycy, widzący w sieci jedynie czyhające na nich niebezpieczeństwa.

Nie bez znaczenia jest także ochrona kupującego. Jeszcze kilka lat temu środki zabezpieczające klientów w praktyce nie istniały. Codziennie czytaliśmy o oszustwie nierzetelnego sprzedawcy na bezbronnym kliencie. Teraz jest zupełnie inaczej. Prawo przewiduje mnóstwo form ochrony kupujących przed niekompetencją sprzedającego, w tym możliwość zwrotu towaru w ustawowym terminie oraz przyjmowanie zgłoszeń na policji. Służby teraz zajmują się również ściganiem przewinień w internecie.

Zalety e-commerce dla przedsiębiorcy w praktyce – czy warto przenieść firmę do sieci?

Stacjonarne prowadzenie własnej firmy daje ograniczone możliwości rozwoju. Klienci uciekają do sieci, a wraz z nimi znika także praktycznie cały kapitał na miejscowym rynku. Warto dostosować się do panujących standardów i przenieść swoją firmę do internetu lub uzupełnić ofertę sklepem on-line czy katalogiem usług. Proces ten tylko z pozoru wydaje się trudny.

Dużą popularnością wśród początkujących przedsiębiorców cieszą się marketplace’y, czyli portale zrzeszające w obrębie jednej witryny tysiące sprzedających. Można także założyć własny sklep na zakupionej przez siebie domenie. To, które rozwiązanie będzie lepsze, zależy głównie od oczekiwań oraz planów na dalszą przyszłość. Zaletą marketplace jest całkowity brak obsługi technicznej, wadą natomiast bardzo duża i skondensowana konkurencja, a tym samym także mniejsza szansa sprzedaży produktu. Atutem własnej witryny jest z kolei niezależność i możliwość płynnej zmiany cen, a wadą wymóg jej obsługi technicznej.

Jak zwiększyć widoczność swojej witryny w sieci?

Wartość sprzedaży generowanej przez firmę w sieci jest ściśle uzależniona od jej widoczności w internecie. Niestety, ale w przeciwieństwie do sklepów stacjonarnych, na witrynę nikt nie wejdzie „z ulicy” – musi znać jej dokładny adres i wpisać go w pole przeglądarki lub kliknąć link. Problem ten w efekcie prowadzi do braku zysków, nawet pomimo dobrze wycenionego i atrakcyjnego asortymentu. Na szczęście da się z nim walczyć.

Działania marketingowe w internecie są dość skomplikowane, dlatego z reguły ich przeprowadzeniem zajmują się wyspecjalizowane firmy. Niezbędne okaże się planowanie długo- i krótkofalowe wybranych kampanii czy też błyskawiczna reakcja na wszelkie zmiany w stawkach, jak i analizowanie ich efektywności oraz wiele, wiele innych parametrów.

Dobrym pomysłem okażą się artykuły sponsorowane, wymiana linków z witrynami działającymi w podobnej branży, reklama displayowa, kontekstowa, w mediach społecznościowych, a także pozycjonowanie stron Kraków.

Pozycjonowanie sklepów internetowych – podstawa działalności w sieci

Pozycjonowanie sklepów internetowych to fundament każdej witryny, na którym opiera się wartość osiąganych przez nią zysków. Proces ten polega na poprawie pozycji danej strony WWW w podstawowej wyszukiwarce treści w Polsce – Google. Pochodzi z niej bardzo wartościowy ruch, warto o niego zawalczyć. Internauci, którzy trafią na daną podstronę właśnie z wyszukiwarki, z dużym prawdopodobieństwem wejdą z nią w interakcję. Może to być zapytanie o produkt, przeklik na inną podstronę lub – co najważniejsze – sfinalizowanie zakupu.

Proces ten jest wieloetapowy i bardzo trudny, gdyż wiąże się np. z modyfikacją kodu źródłowego, planowaniem strategii fraz kluczowych oraz działań pobocznych, a także z obsługą techniczną witryny. Właśnie z tego powodu wszystkie etapy pozycjonowania są z reguły realizowane przez wyspecjalizowane firmy – agencje SEO.

Każdy detal ma znaczenie – wpływ UX i UI na zachowanie użytkowników

Agencja SEO musi przeprowadzić wieloetapowy proces dostosowania kodu źródłowego witryny do wymagań wyszukiwarki Google. Duże znaczenie mają nawet najmniejsze detale, takie jak UX (User Experience) oraz UI (User Interface). Te egzotycznie brzmiące nazwy opisują, po kolei – doświadczenia użytkownika po dotarciu na daną witrynę oraz wygląd strony w postaci jej szablonu, skórki czy tematu. Terminy tylko z pozoru wydają się podobne, w praktyce jednak są zupełnie różne.

UI – User Interface, obejmuje wyłącznie wizualny aspekt witryny, w tym jej kolorystykę, zdjęcia, czcionki czy nagłówki. Z kolei UX – User Experience, wszystkie doświadczenia internauty, które wynikają np. ze sposobu obsługi strony, rozmieszczenia menu czy innych elementów nawigacji

Ile się czeka na rezultaty pozycjonowania?

Czas oczekiwania na rezultaty pozycjonowania bywa bardzo różny. Zajmuje od kilku tygodni w przypadku niszowej branży, do nawet kilku-kilkunastu miesięcy w branżach konkurencyjnych. Czekanie się jednak bardzo opłaca. Pozyskiwanie wartościowego ruchu z wyszukiwarki Google jest obecnie podstawową formą działań marketingowych. Warto ją wykorzystać i zlecić pozycjonowanie sklepu internetowego najlepszej agencji SEO w sieci.

Najnowsze

Co w Krakowie