Radny Łukasz Sęk zaproponował, by przedsiębiorstwa wykupowały bilety okresowe swoim pracownikom. Program promowałby wybieranie komunikacji miejskiej zamiast samochodu. Dodatkowo mogłoby to wspomóc walkę ze smogiem.
– W Warszawie wprowadzono bilety okresowe, do których dopłacają przedsiębiorcy. Działa to jako pakiet socjalny. Firmy dopłacają do prywatnej opieki zdrowotnej, kart sportowych, ale również biletów okresowych na komunikację miejską. W Krakowie jest akcja „Rowerem do pracy” prowadzona przez Urząd Miasta Krakowa. Zachęca pracodawców do promowania pracowników podróżujących do pracy rowerem. Dofinansowanie biletów okresowych przez firmy wpisałoby się w trend promowania komunikacji miejskiej i przemieszczania się transportem publicznym – informuje Łukasz Sęk, radny.
Program mógłby wspomóc walkę ze smogiem, a także zachęcać pracowników do wybierania tramwaju lub autobusu zamiast samochodu. Dodatkowo program mógłby posłużyć firmom do promocji i reklamy. Na kartach biletów okresowych przedsiębiorstwa mogłyby umieścić swoje loga lub grafiki.
– Każda firma może indywidualnie ustalać warunki jakby to miało wyglądać. Myślę, że to zależy od zasobności portfela danego przedsiębiorcy. Dopłata w wysokości 50% ceny biletu byłaby na pewno dla pracowników zachęcająca – podsumowuje Łukasz Sęk, radny.
Teraz sprawie przyjrzą się urzędnicy.
Just.