Trwają prace budowlane na stacji Kraków Płaszów. W ramach modernizacji tej drugiej pod względem wielkości stacji kolejowej w stolicy Małopolski przebudowywane są perony, tory i obiekty inżynieryjne. Podróżni już korzystają z dwóch nowoczesnych peronów, a w przyszłym roku zakończy się modernizacja trzeciego.
Jak informuje spółka PKP, prace budowlane toczą się po obu stronach stacji.
– W sąsiedztwie ul. Prokocimskiej przebudowywany jest wiadukt, który obecnie pełni rolę przepustu dla ciepłociągu. Trwają prace przy nawierzchni peronu numer 2 oraz przy nowym przejściu dla pieszych, które będzie większe od dotychczasowego .Na peronach kończą się prace przy instalacji zadaszenia. Obecnie podróżni mogą korzystać z peronów numer 3 i 4 – informuje PKP.
Zakończenie prac planowane jest na rok 2023. Termin może ulec zmianie, ponieważ stacja miała być gotowa już w roku 2019. Później spółka PKP PLK SA kilkukrotnie przesuwała datę zakończenia inwestycji.
fot. PKP PLK SA
Modernizacja stacji Kraków Płaszów to przebudowa linii średnicowej w Krakowie – projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”. W ramach wartej przeszło 1 mld zł inwestycji PLK przygotowują sprawne podróże dalekobieżne i aglomeracyjne na terenie stolicy Małopolski.
W centrum miasta, na estakadach i nowych mostach kolejowych powstają dodatkowe tory. Dostęp do kolei zwiększy się dzięki dwóm nowym przystankom: Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień. Modernizacja torów i nowe systemy sterowania ruchem pozwolą rozdzielić ruch dalekobieżnych od aglomeracyjnego, a na części trasy pociągi przyspieszą do 160 km/h. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę.”