Tramwaj do Mistrzejowic. Projekt ma już wszystkie uzgodnienia [wizualizacje, video]. Kiedy ruszy budowa?

Mamy gotowy projekt dla linii tramwajowej do Mistrzejowic, posiadający wszystkie wymagane uzgodnienia – poinformował Marcin Hanczakowski, dyrektor Zarządu Dróg Miasta Krakowa. To umożliwia uzyskanie zgody na realizację tej inwestycji drogowej. Na przełomie czerwca i lipca planowane jest wbicie pierwszej łopaty na placu budowy nowej linii tramwajowej.

Wniosek o wydanie zgody na realizację inwestycji drogowej został złożony już na początku stycznia 2022 roku. W poniedziałek, 28 lutego 2022 roku, przedstawiciele Zarządu Dróg Miasta Krakowa oraz odpowiedzialnego za inwestycję konsorcjum PPP Solutions Polska i Gülermak poinformowali, że projekty dla linii tramwajowej do Mistrzejowic mają wszystkie uzgodnienia. Dzięki temu w czerwcu możliwe będzie wydanie pozwolenia na budowę i rozpoczęcie robót. Mieszkańcy Krakowa skorzystają z nowego połączenia tramwajowego pod koniec 2024 r.

Linia tramwajowa do Mistrzejowic - wizualizacje

Zdjęcie 1 z 8

Nowa linia tramwajowa będzie mieć 4,5 km. Dzięki niej czas dotarcia z Mistrzejowic do centrum skróci się o ok. 12 minut, wyeliminuje konieczność przesiadek i znacząco polepszy komfort podróżowania transportem zbiorowym. Ale inwestycja budzi spory sprzeciw. Protestujący domagają się zmian w projektach zwłaszcza w zakresie zwiększenia zieleni.

– Mamy świadomość, że w trakcie projektowania narosło wiele mitów, powiedziałby nawet – przekłamań. Budujemy linię tramwajowa, nie autostradę, zajętość terenu pod drogi będzie mniejsza niż obecnie. Faktem jest jedynie to, że rozbudowane zostaną ścieżki rowerowe i chodnik – zapewniał dziennikarzy dyrektor Hanczakowski. – Ulica Meisnera zostanie utrzymana w obecnym charakterze – jeden pas jezdni będzie dla ruchu, drugi dla parkowania – dodał dyrektor ZDMK.

Paweł Motyka z konsorcjum PPP Solutions Polska i Gülermak stwierdził nawet, że w dyskusji o linii tramwajowej do Mistrzejowic pojawiły się fake newsy. Zredukowano powierzchnię pod zajęte drogi o 0,5 proc. Pod chodniki będzie o 26,7 proc. więcej terenu. Powierzchni dróg rowerowych będzie większa o 166 proc. – wyliczał przedstawiciele wykonawcy. A projektant Krzysztof Markowicz przekonywał, że wszędzie, gdzie tylko to było możliwe, zaprojektowana została zieleń.

Projekty dotyczące linii tramwajowej są dostępne dla mieszkańców na stronie internetowej Tramwaj do Mistrzejowic – Tramwaj do Mistrzejowic. Można je też obejrzeć poniżej…

(GEG)

Najnowsze

Co w Krakowie