Od soboty 3 lutego linia autobusowa nr 193 zostanie wydłużona do nowej pętli na Górce Narodowej. Do tej pory autobus kursował pomiędzy Lesiskiem a Prądnikiem Czerwonym. Także od lutego mają zostać przedłużone trasy dwóch innych autobusów: 105 oraz 513
Obecnie autobusy kursują na trasie między Lesiskiem a Prądnikiem Czerwonym. Od najbliższej soboty dodatkowo obsłużą przystanki „Powstańców Garaże” 01/02, „Powstańców” 02, „Ks. Meiera” 01/02, „Banacha” 02/04, „Papierni Prądnickich” 03/05 i „Górka Narodowa P+R”.
Rozkład jazdy zostanie zmieniony. Jednocześnie zmianie ulegnie status przystanku „Powstańców Magazyny” ze stałego na żądanie. Nowa trasa linii nr 193: „Lesisko” – ul. Zagłoby, ul. Klasztorna, ul. Sieroszewskiego, al. Jana Pawła II, ul. Bulwarowa, ul. Orkana, al. Solidarności, al. Róż, ul. Żeromskiego, ul. Obrońców Krzyża, ul. Mikołajczyka, ul. Piasta Kołodzieja, ul. Kruszwicka, ul. Popielidów, ul. Piasta Kołodzieja, ul. Powstańców, ul. Strzelców, pętla „Prądnik Czerwony”, ul. Strzelców, ul. Powstańców, al. 29 Listopada, ul. Banacha, ul. Papierni Prądnickich – „Górka Narodowa P+R”.
Dzięki przedłużeniu linii 193 do Górki Narodowej, autobusy Komunikacji Miejskiej w Krakowie zaczną kursować po ulicach, na których dotychczas ich nie było. Pierwszą z nich jest ulica Powstańców, na odcinku od skrzyżowania z ulicą Majora do skrzyżowania z aleją 29 Listopada. W przeszłości kursowała tu tylko linia 250, jednak było to wiele lat temu. Następną jest ulica Banacha, która została przygotowana pod kursowanie autobusów już kilka lat temu podczas rozbudowy. Wówczas pojawiły się tu nawet wiaty przystankowe. Ostatnia ulica to Papierni Prądnickich. Jest to najnowszy odcinek, zbudowany wzdłuż torowiska tramwajowego, od skrzyżowania z ulicą Banacha do nowej pętli Górka Narodowa P+R.
Kolejne zmiany dotyczą dwóch linii: linia nr 105 będzie kursować z „Dworca Głównego Zachód” do pętli „Osiedle Piastów”, a 513 będzie jeździć na trasie z pętli „Miejskie Centrum Opieki” do nowej pętli „Prądnik Biały Zachód”, która powstała w ramach budowy Trasy Wolbromskiej.
Projekt wzmocnienia komunikacji krakowski ZTP przedstawił w połowie grudnia 2023 roku. Plan, który ma być zrealizowany w 2024 roku, obejmuje uruchomienie siedmiu nowych połączeń: nr 104 („Swoszowice SKA” – „Czerwone Maki P+R”), nr 116 („Czerwone Maki P+R” – „Podgórki Tynieckie”), nr 126 („Mydlniki Wapiennik P+R” – „Salwator”), nr 147 („Nowy Kleparz” – „Żabiniec”), nr 148 („Na Załęczu” – „Cogiteon”), nr 198 („Mistrzejowice” – „Zesławice”), nr 438 („Chełmońskiego Pętla” – „Os. Piastów”).
Patrycja Bliska