Rozpoczęły się prace związane z demontażem linii wysokiego napięcia w rejonie budowanych mostów kolejowych nad Wisła. Jeden z istniejących słupów energetycznych kolidował z budową kładki pieszo-rowerowej przez Wisłę. Po jego rozebraniu, zniknie ostatnia przeszkoda po stronie Grzegórzek, która blokowała budowę ostatniego fragmentu kładki
Budowa kładki pieszo-rowerowej to wspólna inicjatywa PLK i władz miasta Krakowa, które współfinansują tę inwestycję. Po wybudowaniu kładka będzie kluczowym elementem większego ciągu komunikacyjnego, który połączy, wzdłuż linii kolejowej, ul. Wielicką z ul. Kopernika.
W ostatnich dniach wykonano pierwszy element przebudowy linii energetycznej, która koliduje z powstającą kładką pieszo-rowerową. Po północnej stronie magistrali kolejowej stanął nowy słup, do którego zamocowano kable wysokiego napięcia. W kolejnych dniach zacznie się układaniem podziemnej linii kablowej, która umożliwi likwidację przewodów biegnących nad linią kolejową. Podłączenie podziemnej linii kablowej do istniejącej sieci energetycznej oraz demontaż słupa wysokiego napięcia u zbiegu ulicy Halickiej i Podgórskiej uwolni miejsce na postawienie konstrukcji samej kładki. Cała operacja związana z przebudową sieci elektrycznej ma się zakończyć do 30 czerwca br.
Nowa kładka pieszo-rowerowa powstaje przy zachodnim moście kolejowym, od strony mostu drogowego Powstańców Śląskich. Obiekt połączy Zabłocie (ul. Zabłocie) z Kazimierzem (ul. Podgórska). Na przylegającej do mostu kolejowego kładce znajdzie się miejsce na chodnik i drogę rowerową. Obiekt będzie oświetlony. Po obu stronach kładki, przy wejściach, zamontowane zostaną windy, które osobom o ograniczonej możliwości poruszania się umożliwią dostęp do obiektu. Rowerzyści będą wjeżdżać na przeprawę najazdami zlokalizowanymi przy nasypach kolejowych. Przeprawa będzie miała łącznie ok. 660 m długości, a jej szerokość to blisko 9 m