InPost wybuduje nową fabrykę Paczkomatów oraz rozwinie centrum badawczo-rozwojowe w ramach nowo tworzonego parku City Logistics Kraków Airport. Zakład powstanie tuż przy węźle Balice II A4.
Taka lokalizacja ułatwi logistykę oraz transport do i z fabryki. A wozić będzie co, bo obiekt łącznie zajmie 7 230 m2. Ma zostać oddany do użytkowania w czerwcu 2021 roku.
„Rozbudowa naszej infrastruktury to nie tylko nowe lokalizacje Paczkomatów – sieć powiększamy w tym roku w niespotykanym tempie 100 maszyn tygodniowo. Zapotrzebowanie na nowe urządzenia zarówno w Polsce, jak i w Europie powoduje, że – obok nowych sortowni i centrów logistycznych oraz inwestycji w IT – naszym priorytetem jest umocnienie pozycji jako czołowego innowatora i producenta Paczkomatów w Europie – mówi prezes InPost Rafał Brzoska.
– Dzięki temu znacznie zwiększymy nasze możliwości wdrażania kolejnych urządzeń, a także będziemy mogli szybko wprowadzać nowe, innowacyjne rozwiązania w naszych maszynach i jako pierwsi testować pomysły, których nikt jeszcze nie zastosował na rynku. Mamy opatentowane większość nowatorskich elementów zastosowanych w naszych Paczkomatach – co daje nam dodatkowe możliwości rozwoju. Teraz rozbudowujemy także centrum badawczo-rozwojowe wraz z laboratoriami, by opracowywać kolejne innowacje” – dodaje Brzoska.
To już kolejna współpraca Panattoni i InPost – dotychczas operator logistyczny wynajął łącznie ok. 250 000 m kw., z czego ponad 9 000 m kw. w innym krakowskim parku dedykowanym logistyce miejskiej – City Logistics Kraków I.
– Kolejny raz ogłaszamy inwestycję w Krakowie, która wpisuje się w ostatnią milę, a dodatkowo będzie zlokalizowana przy lotnisku. Dlatego warto podkreślić znaczenie parku, chociażby ze względu na niełatwy rynek serca Małopolski. Kraków charakteryzuje ograniczona podaż gruntów, skutkująca ich relatywnie wysokimi cenami, a drugie co do wielkości miasto w Polsce pod względem obszaru, jak i liczby mieszkańców powinno posiadać własne zaplecze magazynowe. Dlatego jestem przekonany, że City Logistics Kraków Airport pozwoli rozwinąć skrzydła wielu podmiotom. Stanie się tak między innymi ze względu na dostępną w ramach City Logistics Kraków Airport formułę Small Business Units. Moduły o minimalnej powierzchni 1200 m kw. będą dostępne już w lipcu 2021 roku – mówi Robert Dobrzycki, CEO Panattoni.
ip