Co prawda do wbicia pierwszej łopaty jeszcze daleka droga, ale miasto zaczęło szukać firmy, która przygotuje koncepcję nowej linii tramwajowej. Ma ona powstać między osiedlem Azory a pętlą Cichy Kącik.
– Szukamy firmy, która zajmie się przygotowaniem wielobranżowej i wielowariantowej koncepcji dla tego przedsięwzięcia, a także uzyska – w naszym imieniu – decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (DUŚ) – informuje Łukasz Szewczyk, dyrektor ZIM w Krakowie.
Punktem wyjścia dla projektantów będzie opracowane na zlecenie Miasta w 2014 roku „Studium wykonalności dla połączenia drogowego ul. Piastowska – ul. Głowackiego – ul. Weissa w Krakowie”. Jeden z wariantów tego materiału proponuje realizację na odcinku od osiedla Azory do pętli Cichy Kącik linii tramwajowej.
– Na bazie tego opracowania, chcemy przygotować aktualną koncepcję przebiegu, z propozycjami konkretnych rozwiązań technicznych, szczególnie na styku z już istniejącą infrastrukturą drogową i kolejową. Zadaniem projektantów będzie też oszacowanie kosztorysu inwestorskiego, a także przygotowanie dokumentów i uzyskanie w imieniu miasta tzw. decyzji środowiskowej. To na jej podstawie, w kolejnych latach będzie mogła zostać opracowana dokumentacja potrzebna do uzyskania decyzji zezwalającej na realizację (ZRID) – mówi Łukasz Szewczyk.
Zgodnie z istniejącym studium wykonalności, nowa linia tramwajowa ma się zaczynać od ulicy Weissa, gdzie ma się łączyć z planowaną trasą szybkiego tramwaju z Krowodrzy Górki do osiedla Azory. Następnie linia ma przekroczyć magistralę kolejową wschód – zachód, dojść do ul. Głowackiego i biec wzdłuż tej ulicy w kierunku południowym do skrzyżowania z ulicą Podchorążych.
Tam ma powstać skrzyżowanie z już istniejącym układem torowym, zapewniające możliwość poprowadzenia komunikacji tramwajowej w różnych kierunkach. Na dalszym odcinku linia będzie biegła w kierunku południowym wzdłuż ulicy Piastowskiej aż do pętli Cichy Kącik. Po drodze mają zostać zaproponowane przez projektantów nowe skrzyżowania z ulicami Lea, Armii Krajowej oraz Reymonta.
Inwestycji tramwajowej ma też towarzyszyć układ drogowy oraz nowe ścieżki rowerowe i chodniki. – Jeśli chodzi o ulice, zakładamy, że będzie to przebudowa już istniejącego układu, a nie jego rozbudowa o kolejne pasy – zaznacza dyrektor ZIM w Krakowie.
ZIM chce też, by projektanci opracowali dokumentację i uzyskali decyzję środowiskową dla przebudowy odcinka od pętli Cichy Kącik do ul. Królowej Jadwigi wraz z nowym mostem nad Rudawą i ścieżkami rowerowymi. Tu również nie planuje się poszerzenia istniejących ulic, za to infrastruktura miałaby się wzbogacić się o dodatkowe rozwiązania dla osób korzystających z jednośladów.
Oferty w przetargu ogłoszonym przez Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie można składać w terminie do 8 czerwca.
jk, krakow.pl