Wiadukt kolejowy gotowy! Bez ruchu wahadłowego na ulicy Łokietka!

Fot. http://krakow-rudzice.pl

Zakończyła się modernizacja wiaduktu kolejowego nad ul. Łokietka. Przejazd w tym miejscu zostanie otwarty w środę, 30 grudnia. Nowy obiekt jest szerszy, więc w tym miejscu nie będzie już ruchu wahadłowego samochodów. Znalazło się tez miejsce na chodnik dla pieszych.

Jak informuje Piotr Hamarnik z zespołu prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, wybudowany od podstaw obiekt poprawił bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i kołowym.
Nowy wiadukt jest dużo większy od starej konstrukcji, która znajdowała się w tym miejscu od początków XX wieku. Przestrzeń pod torami ma 11 metrów szerokości i 3 metry wysokości – Dzięki temu powstało miejsce na szerszą niż wcześniej jezdnię i większy chodnik – zwraca uwagę Piotr Hamarnik.

Inwestycja PLK poprawi przepustowość drogi oraz bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego. Kierowcy nie będą musieli pokonywać wiaduktu wahadłowo, jak to było wcześniej. A piesi przejdą pod torami po bezpiecznym chodniku, a nie skrajem jezdni.

– Inwestor nie zapomniał o zabytkowym charakterze tego obiektu – przypomina przedstawiciel kolejowej spółki. W związku z tym nowe ściany zostały wykończone historyczną okładziną kamienną.

Po sześciu torach znajdujących się na wiadukcie jeżdżą pociągi m.in. w kierunku Katowic i Kraków Airport. Ruch drogowy pod obiektem zostanie przywrócony już na stałe 30 grudnia.

Wiadukt kolejowy nad ul. Łokietka to kolejny obiekt oddany do użytku na terenie Krakowa przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Wcześniej, w ramach prac na linii kolejowej w kierunku Katowic, zmodernizowano wiadukty nad ul. mjr. Łupaszki, Godlewskiego i Armii Krajowej, a przy ul. Rydla powstał zupełnie nowy obiekt, który zastąpił przejazd kolejowo – drogowy.

Modernizacja wiaduktu nad ul. Łokietka to część projektu pn. „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”. W ramach tej inwestycji zakończyły się już prace przy dwóch innych wiaduktach – nad ul. Wrocławską i Morawiańskiego. Projekt warty przeszło 1 mld zł jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

(red)

Zobacz także