Tauron Polska Energia nadal będzie sponsorem tytularnym krakowskiej Areny. Umowa będzie obowiązywać do 2028 r. Za sponsoring zapłaci 12,4 mln zł netto.
Sponsor tytularny został wybrany w konkursie ogłoszonym w kwietniu ubiegłego roku. Wpłynęła tylko jedna oferta. – Poza połączeniem nazwy firmy z nazwą obiektu, sponsor otrzymuje prawo do współtworzenia logotypu z uwzględnieniem własnej marki. W ten sposób powstaje nowa wspólna marka obiektu oraz sponsora, która ma wpływ na pozostałe elementy identyfikacji wizualnej obiektu – informowała spółka spółka Arena Kraków.
Tauron Polska Energia był sponsorem tytularnym krakowskiej Areny od stycznia 2015 roku. Obecna umowa wygasała z końcem stycznia 2024 r. Teraz już wiadomo, że największa hala sportowo-widowiskowa w Polsce zamierza kontynuować współpracę z jedną z najważniejszych grup energetycznych w Polsce.
– TAURON Arena Kraków stała się nie tylko ważnym punktem na koncertowej i sportowej mapie Polski, ale również istotnym miejscem życia społecznego mieszkańców Krakowa. Dla naszego biznesu to bardzo ważny projekt, bo wspiera realizację celów marketingowych i sprzedażowych. Taka długoletnia współpraca jest dowodem na dojrzałość partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce – mówi Paweł Szczeszek, prezes Grupy TAURON.
Nazwa sponsora tytularnego jest eksponowana nie tylko na zewnątrz hali nad wejściem i na gigantycznym ekranie LED. Jest ona umieszczona także na biletach na wydarzenia organizowane w obiekcie, na terenie całego obiektu, na przystankach komunikacji miejskiej, tablicach drogowych oraz we wszelkich materiałach promocyjnych i reklamowych. Agencja Rozwoju Miasta ma w zamian wsparcie finansowe.
– Współpraca z energetycznym liderem jakim jest TAURON od początku układała się doskonale i cieszymy się, że będzie kontynuowana – mówi Małgorzata Marcińska, prezes zarządu Areny Kraków S.A. – Przez te wszystkie lata, marka spółki TAURON bardzo mocno związała się z marką Areny Kraków, największej hali widowiskowo-sportowej w Polsce. Jak widać, partnerskie relacje biznesowe i współpraca między stabilnymi spółkami o ugruntowanej pozycji na rynku sprawdzają się najlepiej i przynoszą wymierne korzyści wizerunkowe obu stronom – dodaje Małgorzata Marcińska.
Od otwarcia obiektu w 2014 roku do końca roku 2023 r. odbyło się w nim ponad 2,4 tys. wydarzeń, w tym czasie arena gościła blisko 6 mln gości. Według Instytutu Monitoringu Mediów wartość ekwiwalentu reklamowego publikacji w polskich mediach w latach 2015-2022 wyniosła ponad 565 mln zł.
Do najważniejszych wydarzeń sportowych zorganizowanych w TAURON Arenie Kraków należą m.in. Mistrzostwa Europy w Piłce Siatkowej Mężczyzn 2021, Mistrzostwa Świata w Piłce Ręcznej Mężczyzn 2023, Mistrzostwa Świata w karate, Motocyklowe Mistrzostwa Świata SuperEnduro, Siatkarska Liga Narodów, Memoriał Huberta Jerzego Wagnera. W Arenie wystąpiły światowe gwiazdy muzyki m.in. Björk, Depeche Mode, Ennio Morricone, Iron Maiden, Mark Knopfler, Michael Bublé, Sting. W tym roku w TAURON Arenie Kraków wystąpią m.in.: André Rieu, Andrea Bocelli, Lenny Kravitz i TOOL.
Patrycja Bliska