Wiemy kto został sponsorem TAURON Areny Kraków

Tauron Polska Energia nadal będzie sponsorem tytularnym krakowskiej Areny. Umowa będzie obowiązywać do 2028 r. Za sponsoring zapłaci 12,4 mln zł netto.

Sponsor tytularny został wybrany w konkursie ogłoszonym w kwietniu ubiegłego roku. Wpłynęła tylko jedna oferta.  – Poza połączeniem nazwy firmy z nazwą obiektu, sponsor otrzymuje prawo do współtworzenia logotypu z uwzględnieniem własnej marki. W ten sposób powstaje nowa wspólna marka obiektu oraz sponsora, która ma wpływ na pozostałe elementy identyfikacji wizualnej obiektu – informowała spółka spółka Arena Kraków. 

Tauron Polska Energia był sponsorem tytularnym krakowskiej Areny od stycznia 2015 roku.  Obecna umowa wygasała z końcem stycznia 2024 r. Teraz już wiadomo, że największa hala sportowo-widowiskowa w Polsce zamierza kontynuować współpracę z jedną z najważniejszych grup energetycznych w Polsce. 

– TAURON Arena Kraków stała się nie tylko ważnym punktem na koncertowej i sportowej mapie Polski, ale również istotnym miejscem życia społecznego mieszkańców Krakowa. Dla naszego biznesu to bardzo ważny projekt, bo wspiera realizację celów marketingowych i sprzedażowych. Taka długoletnia współpraca jest dowodem na dojrzałość partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce – mówi Paweł Szczeszek, prezes Grupy TAURON.

Nazwa sponsora tytularnego jest eksponowana nie tylko na zewnątrz hali nad wejściem i na gigantycznym ekranie LED. Jest ona umieszczona także na biletach na wydarzenia organizowane w obiekcie, na terenie całego obiektu, na przystankach komunikacji miejskiej, tablicach drogowych oraz we wszelkich materiałach promocyjnych i reklamowych. Agencja Rozwoju Miasta ma w zamian wsparcie finansowe.

– Współpraca z energetycznym liderem jakim jest TAURON od początku układała się doskonale i cieszymy się, że będzie kontynuowana – mówi Małgorzata Marcińska, prezes zarządu Areny Kraków S.A. – Przez te wszystkie lata, marka spółki TAURON bardzo mocno związała się z marką Areny Kraków, największej hali widowiskowo-sportowej w Polsce. Jak widać, partnerskie relacje biznesowe i współpraca między stabilnymi spółkami o ugruntowanej pozycji na rynku sprawdzają się najlepiej i przynoszą wymierne korzyści wizerunkowe obu stronom – dodaje Małgorzata Marcińska.

Od otwarcia obiektu w 2014 roku do końca roku 2023 r. odbyło się w nim ponad 2,4 tys. wydarzeń, w tym czasie arena gościła blisko 6 mln gości. Według Instytutu Monitoringu Mediów wartość ekwiwalentu reklamowego publikacji w polskich mediach w latach 2015-2022 wyniosła ponad 565 mln zł.

Do najważniejszych wydarzeń sportowych zorganizowanych w TAURON Arenie Kraków należą m.in. Mistrzostwa Europy w Piłce Siatkowej Mężczyzn 2021, Mistrzostwa Świata w Piłce Ręcznej Mężczyzn 2023, Mistrzostwa Świata w karate, Motocyklowe Mistrzostwa Świata SuperEnduro, Siatkarska Liga Narodów, Memoriał Huberta Jerzego Wagnera. W Arenie wystąpiły światowe gwiazdy muzyki m.in. Björk, Depeche Mode, Ennio Morricone, Iron Maiden, Mark Knopfler, Michael Bublé, Sting. W tym roku w TAURON Arenie Kraków wystąpią m.in.: André Rieu, Andrea Bocelli, Lenny Kravitz i TOOL.

Patrycja Bliska 

 

3 KOMENTARZE

Najnowsze

Co w Krakowie