Zabytkowa pralnia w Kobierzynie zyskała nowe życie dzięki wolontariuszom z firmy CISCO

Niewykorzystywany dotąd zabytkowy budynek dawnej pralni dawnego Zakładu dla Umysłowo i Nerwowo Chorych w Kobierzynie ma szansę zyskać nowe życie i nowe funkcje. Rękami wolontariuszy z firmy CISCO udało się zaadaptować część pomieszczeń dawnej pralni na cele związane z prezentacją dziedzictwa Zakładu w Kobierzynie a później Szpitala Babińskiego w czasie 26. Małopolskich Dni Dziedzictwa.

Już 17 maja br. o godz.12.00 będzie miała miejsce pierwsza prezentacja udostępnionej przestrzeni oraz znajdującej się tam wystawy (Nie)zwykła codzienność ukazującej archiwalne zdjęcia Zakładu oraz prezentacja wyboru prac pacjentów z liczącej ponad pół wieku i 5.000 obiektów kolekcji szpitalnej.

Obie wystawy przygotowane zostały z okazji Małopolskich Dni Dziedzictwa, które odbywać się tu będą 25 i 26 maja. Wtedy w Pralni w prowizorycznym kinie pokazywane też będą filmy związane ze Szpitalem oraz dokonania artystycznych i rękodzielniczych zaproszonych podmiotów ekonomii społecznej.

 –  W planach jest także umożliwienie tu spotkań ważnych dla lokalnej społeczności i organizacji pozarządowych na organizację ciekawych wydarzeń. Wnętrza dawnej pralni maja ogromny potencjał wystawienniczy czy performatywny, jednak brak ogrzewania i innych elementów infrastruktury ogranicza możliwości organizacji wydarzeń tylko do „ciepłych” miesięcy roku –  mówi Maciej Bóbr, rzecznik prasowy Szpitala im. dr. Józefa Babińskiego.

Cisco Global Services Center działa w Krakowie już blisko dwanaście lat. W 2012 r., gdy była to inwestycja typu „greenfield”, w stolicy małopolski pracowało 80 osób. Obecnie w Krakowie znajduje się nowoczesny kampus wyposażony w najnowocześniejszą technologię, w którym zatrudnionych jest 2400 pracowników. W ciągu 12 lat oddział urósł 30-krotnie.

Firma  świadczy usługi technologiczne i biznesowe klientom, partnerom i pracownikom Cisco w ramach różnych działów, włączając w to Customer Experience, finanse i operacje. Oddział w Krakowie jest głównym hubem usług Customer Experience (CX) w regionie EMEA

Patrycja Bliska 

 

 

Najnowsze

Co w Krakowie