Na przystanku Kraków Zabłocie oddano również powiększony peron numer 1 – Obiekt daje możliwość wygodnych przesiadek pomiędzy pociągami regionalnym – informuje PKP PLK SA.
Przystanek Kraków Zabłocie był już gotowy kilka lat temu, ale został rozebrany i poddany przebudowie, aby dostosować go do nowych torów. Prace te były konieczne ze względu na budowę drugiej pary torów przecinających centrum miasta, które zostały oddane do użytku w piątek, 9 czerwca. Wraz z nimi powstały estakady i mosty kolejowe nad Wisłą.
Rozkład jazdy pociągów na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów został opracowany tak, aby wykonawcy mogli dokończyć niezbędne prace przy torach. Prace te są nadal kontynuowane, ale minimalizuje się ich wpływ na realizację kursów i podróże pasażerów. Inne obszary miasta również są objęte pracami związanymi z rozbudową kolei. Przebudowa wiaduktu kolejowego w rejonie Hali Targowej oraz budowa przystanku Kraków Grzegórzki mają zostać ukończone jesienią.
Od soboty, 10 czerwca, piesi i rowerzyści mogą korzystać z nowej przeprawy przez Wisłę. Kładka, która towarzyszy wyremontowanej linii kolejowej, połączyła Zabłocie z Grzegórzkami i Kazimierzem. Kładka ułatwia poruszanie się pieszych pomiędzy prawym i lewym brzegiem Wisły, a rowerzystom umożliwia dogodny dojazd do centrum od strony mocno rozwijającego się Zabłocia i tworzy alternatywę dla mostu Powstańców Śląskich. Kładka nad Wisłą między Grzegórzkami a Zabłociem już od 10 czerwca dostępna jest dla użytkowników.
fot. PKP PLK SA