Antyrozwodowy bilboard w Krakowie. „Tylko 2 proc. chodzących do kościoła się rozwodzi”

Musisz przeczytać

Fundacja „Nasze Dzieci – Edukacja, Zdrowie, Wiara” z Kornic powraca z nową kampanią billboardową. Tym razem plakaty przybliżają dane na temat rozwodów w małżeństwach po ślubie kościelnym i cywilnym

Fundacja Nasze Dzieci podpisująca się jako Fundacja Kornice , która zasłynęła kontrowersyjnymi kampaniami społecznymi m.in. „Kochajcie się mamo i tato”, „Gdzie są te dzieci”, „Jezus Naprawdę daje życie” czy „Maria jest z nami”. Prezesem fundacji jest Mateusz Kłosek, właściciel firmy Eko-Okna, człowiek z listy 100 najbogatszych Polaków Forbesa.

Tym razem fundacja przekonuje, że „z małżeństw, które wspólnie się modlą, rozwodzi się jedno na tysiąc”. Na billboardach nie ma żadnych grafik, a jedynie ciągły tekst

fot. KRKnews

„Badania wykonane parę lat temu w USA pokazują, że 50 proc. małżeństw cywilnych kończy się rozwodem, małżeństw sakramentalnych rozpada się 33 proc. W przypadku kościelnych małżonków, którzy chodzą razem regularnie do kościoła, to już tylko 2 proc. Spośród małżeństw kościelnych, które chodzą do kościoła i wspólnie się modlą, rozwodzi się tylko jedno na tysiąc” — brzmi treść billboardu.

Z komunikatu dowiadujemy się, że ktoś wykonał kilka lat temu jakieś badania w USA. Ten ktoś dowiedział się, że rozwody w małżeństwach cywilnych zdarzają się częściej niż w małżeństwach po ślubie kościelnym. Najmniejszą szansę na rozwód mają rzekomo ci małżonkowie, którzy się modlą i chodzą do kościoła. Nie podano jako jest  źródło badań o rozwodach.

 

Organizacja w przeszłości przeprowadziła kontrowersyjną kampanię „Kochajcie się mamo i tato”. Na ulicach pojawiły się billboardy z grafiką dziecka w łonie matki, które było sercem. Billboardy zaczęły pojawiać się jesienią 2020 roku, po ogłoszeniu wyroku Trybunału Konstytucyjnego zakazującego w praktyce legalnego przerywania ciąży w Polsce.

Nie da się również nie kojarzyć intensywnej kampanii z billboardami „Jesteśmy piękni twoim pięknem Panie” i rysunkiem hostii, którą w maju prowadziła Fundacja Kornice. Polska była dosłownie zalana nośnikami reklamowymi fundacji. Często kilka tych samych bilbordów znajdowało się tuż obok siebie na jednej ulicy. Również jadąc autem na trasach szybkiego ruchu można było natknąć się na kilkadziesiąt z nich, które kierowcy mijali jeden po drugim. W czerwcu polskie ulice zalały plakaty „Pokój, pokój, pokój. Medjugorje” z rysunkiem Matki Boskiej. Oprócz tego fundacja masowo wypuszczała bilbordy z cytatami Jana Pawła II, na przykład „Odnowi oblicze Tej Ziemi”. Plakaty z pytaniem „Gdzie są TE dzieci?”, nawiązujące do spadającej z roku na rok dzietności Polaków, to również element kampanii wspomnianej fundacji.

Tajemnicze bilbordy w Krakowie ze słowami Jana Pawła II. O co chodzi? (galeria)

Fundacja „Nasze Dzieci – Edukacja, Zdrowie, Wiara” działa od 2018 roku, jej fundatorem jest działająca tam firma Eko-Okna, w ostatnich latach obecna w zestawieniu stu największych polskich firm prywatnych wg miesięcznika „Forbes”. Do jesieni ub.r. prezesem Fundacji Nasze Dzieci – Edukacja, Zdrowie, Wiara był Mateusz Kłosek, właściciel i członek rady nadzorczej Eko-Okien. Przed rokiem Kłosek znalazł się na liście stu najbogatszych Polaków wg „Forbesa” z majątkiem szacowanym na 674 mln zł. Od wiosny 2020 do połowy ub.r. Mateusz Kłosek był w radzie nadzorczej Wydawnictwa Agape, które od dwóch dekad wydaje dwumiesięcznik „Miłujcie się!”.

(JS)

 

 

- Advertisement -spot_img

Przeczytaj również

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
- Advertisement -spot_img

Najnowsze

KRK News Poleca