Awaria 60 automatów KKM. Problemy dla pasażerów na początku Nowego Roku

 – Nie działa część automatów stacjonarnych KKM – poinformowało w noworoczny poranek Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne.

Pechowo zaczyna się Nowy Rok dla pasażerów komunikacji miejskiej w Krakowie. Nie działa około 60 stacjonarnych automatów KKM. Jak poinformowało Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne, problem wynika z awarii po stronie dostawcy systemu w tych urządzeniach.

 – Problem został już zgłoszony do firmy za to odpowiedzialnej. Czekamy na jak najszybsze usunięcie tej awarii – zapewnia MPK.

Miejski przewoźnik  przypomina, że bilety okresowe można nadal kupować w aplikacjach mobilnych, na portalu Elektryczne Konto Pasażera, w automatach zamontowanych w pojazdach oraz w ponad 130 innych stacjonarnych automatach KKM.

Warto przypomnieć, że w 2023 roku krakowski sąd orzekł, iż awaria automatu to problem przewoźnika, a nie pasażera. Sąd uznał również, że pasażer nie ma obowiązku posiadania aplikacji umożliwiającej zakup biletu.

To nie pierwsza tego typu awaria w ostatnich miesiącach.  W kwietniu 2023 roku  informowaliśmy o podobnym problemie. Wtedy w rozmowie z redakcją KRKnews.pl rzecznik prasowy ZTP Sebastian Kowal przekazał, że w sytuacji kiedy nie można kupić biletu w pojeździe, mandaty za jego brak zostaną anulowane: – Mandaty nałożone dzisiaj w godzinach porannych w pojazdach komunikacji miejskiej zostaną anulowane – mówił w kwietniu rzecznik prasowy Zarządu Transportu Publicznego.

Zarząd Transportu Publicznego zapowiada: anulujemy mandaty za brak biletu

Warto przypomnieć, że w 2023 roku krakowski sąd orzekł, iż awaria automatu to problem przewoźnika, a nie pasażera. Sąd uznał również, że pasażer nie ma obowiązku posiadania aplikacji umożliwiającej zakup biletu. Więcej o o tym pisaliśmy tutaj: 

Jazda bez biletu, gdy biletomat nie działa. Ważny wyrok krakowskiego sądu

 

Najnowsze

Co w Krakowie