Coraz popularniejsza praca w korporacji – Kraków zaprasza do biurowców!

Praca w korporacji zyskuje na popularności. Jak obecnie wygląda etat u marek będących liderami rynku i jaki sposób dostać wspomnianą posadę?

Wspólne śpiewania piosenek wychwalających szefostwo, walka pomiędzy pracownikami porównywalna do prawdziwej wojny gangów w wersji biurowej, a wszystko to okraszone wyjazdami integracyjnymi, których nie powstydziłby się nawet sam Jordam Belford. Właśnie w taki sposób postrzegana była praca w korporacji. „Postrzegana” bowiem obecnie obraz ten uległ diametralnej zmianie. W istocie; dziś posiadanie etatu w korporacji nie jest złem koniecznym, a tylko godnym pozazdroszczenia, stabilnym zatrudnieniem ze sporą ilością dodatkowych profitów.

Dlaczego warto pracować w korporacji?

Obecnie uzyskanie pracy w światowej korporacji nie należy do najłatwiejszych zadań. Niemniej jednak warto się postarać, gdyż poza terminową, godną pozazdroszczenia pensją, możliwością samodoskonalenia oraz naprawdę sympatyczną, koleżeńską atmosferą i przejrzystą ścieżką kariery, na pracowników czekają liczne benefity. Jakie konkretnie? Wśród takowych warto wymienić kartę Multisport stanowiącą obecnie swego rodzaju minimum, dodatkowe ubezpieczenie zdrowotne, kursy i szkolenia, vouchery na wybrane wydarzenia kulturalne, dostęp do służbowego sprzętu na przykład telefonu, komputera bądź też samochodu oraz oczywiście możliwość korzystania ze znajdującej się w biurze strefy relaksu. Jak więc widać na powyższych przykładach, praca w korporacji to coś zdecydowanie więcej, niż tylko stała posada. To realna możliwość poszerzenia własnych umiejętności, niejednokrotnie odbywająca się pod okiem ekspertów z danych branż. Gdzie zatem szukać ofert pracy w korporacji? Tego rodzaju ogłoszenia znajdziemy między innym na portalu Aplikuj.pl.

Korporacje w Krakowie

Kraków to miasto, które obecnie może poszczyć się mianem lidera nowoczesnego biznesu. To właśnie tu znajdują się biura największych, światowych marek takich jak m.in. Shell, Amway, Capgemini, Luxoft, IBM, Nokia, Lufthansa czy Rolls-Royce. I choć zatrudniają one ponad 50 000 osób, to jednak w dalszym ciągu rośnie zapotrzebowanie na pracowników biurowych. Przeglądając najnowsze oferty pracy w Krakowie, możemy zobaczyć liczne propozycje międzynarodowych korporacji poszukujących wykwalifikowanych specjalistów. Jakich konkretnie? Wspomniane zapotrzebowanie odnosi się głównie do pracowników z branży IT, telekomunikacji, eCommerce, nowych mediów a także handlowców i specjalistów do spraw obsługi klienta. Proponowane obecnie zatrudnienie nie ma nic wspólnego z wyczerpującą pracą po godzinach. Wręcz przeciwnie! Choć naturalnie ilość czasu pracy zależy od konkretnej korporacji, to jednak tygodniowy limit pracy w większości marek wynosi 48 godzin (pełny wymiar godzin plus nadgodziny).

Rekrutacja

Uzyskanie pracy w korporacji wymaga przejścia przez rekrutację. Takowa składa się zwyczajowo z trzech etapów:

Etap I – to rozmowa, której celem jest poznanie kandydata. Osoby na nią zaproszone zostają zapytane o swoje umiejętności i doświadczenie. Ocenie podlega prezencja kandydata, umiejętność odnalezienia się w stresującej sytuacji oraz kultura osobista. Kandydaci proszeni są również o określenie swoich wymagań finansowych oraz oczekiwań względem stanowiska pracy i samego pracodawcy.

Etap II – podczas drugiego spotkania nacisk kładziony jest zwłaszcza na wspomniane powyżej umiejętności i doświadczenie zawodowe kandydata. W tym celu często przeprowadzany jest tzw. wywiad kompetencyjny, którego celem jest poznanie motywacji przyszłego pracownika, stosunku do wykonywanych obowiązków, a także preferencji odnośnie wykonywanych zadań. Niekiedy marki decydują się na przeprowadzenie Assessment Center czyli licznych testów wiedzy i psychologicznych, trwających łącznie nawet kilka godzin. 

Etap III – scenariusz trzeciego etapu rekrutacji uzależniony jest bezpośrednio od stylu rekrutacyjnego przyjętego przez daną markę. Jego schemat jest najczęściej przedstawiany pod koniec drugiego etapu. Niemniej jednak do najpopularniejszych scenariuszy należy spotkanie z bezpośrednim przełożonym, prezesem lub dyrektorem firmy. Nierzadko trzeci etap sprowadza się do ustalenia konkretnych warunków współpracy.

/materiał partnera/

Zobacz także