Do zajezdni tramwajowej Podgórze został przywieziony 25 Lajkonik, ale realizacja kontraktu jest dopiero na półmetku.
Umowa obejmuje dostawę w sumie 50 nowoczesnych tramwajów. – Lajkonik dostarczony z fabryki Stadlera w Siedlcach w najbliższych dniach będzie przechodził ostatnie odbiory techniczne. Po ich zakończeniu dołączy do floty w zajezdni Nowa Huta i zacznie wozić pasażerów – informuje MPK.
Do zajezdni tramwajowej Podgórze został przywieziony 25 Lajkonik. To oznacza, że realizacja kontraktu obejmującego dostawę w sumie 50 tych nowoczesnych tramwajów jest już na półmetku. Lajkonik dostarczony z fabryki Stadlera w Siedlcach w najbliższych dniach będzie przechodził ostatnie odbiory techniczne. Po ich zakończeniu dołączy do floty w zajezdni Nowa Huta i zacznie wozić pasażerów.Przypomnijmy, że pierwszy Lajkonik został dostarczony do Krakowa 13 grudnia 2019 roku. Na regularnej linii te nowoczesne wagony zaczęły kursować 18 czerwca 2020 roku. Pasażerów zaczęły wtedy przewozić dwa Lajkoniki – jeden na linii nr 52 a drugi na linii nr 3.Firma Stadler w sumie dostarczy do Krakowa 110 nowoczesnych, niskopodłogowych i klimatyzowanych tramwajów. W tym roku do stolicy Małopolski zostanie jeszcze przywiezionych 25 wagonów z obecnego kontraktu. Dostawa pozostałych 60 jest planowana na lata 2022-2023.
Przypomnijmy, że pierwszy Lajkonik został dostarczony do Krakowa 13 grudnia 2019 roku. Na regularnej linii te wagony zaczęły kursować 18 czerwca 2020 roku. Pasażerów zaczęły wtedy przewozić dwa Lajkoniki – jeden na linii nr 52 a drugi na linii nr 3.
– Firma Stadler w sumie dostarczy do Krakowa 110 nowoczesnych, niskopodłogowych i klimatyzowanych tramwajów. W tym roku do stolicy Małopolski zostanie jeszcze przywiezionych 25 wagonów z obecnego kontraktu. Dostawa pozostałych 60 jest planowana na lata 2022-2023 – podaje MPK.