Ekrany, maty, a może… zieleń. Jak będzie wyglądała nowa linia tramwajowa?

Cały lipiec mierzono natężenie hałasu w rejonie planowanej linii tramwajowej do Mistrzejowic. Wszystko po to, by zaprojektować odpowiednie zabezpieczenia akustyczne.

Badania wykonywane były w dni robocze przez cały lipiec, w 10 punktach pomiarowych rozlokowanych w bezpośrednim sąsiedztwie planowanej linii tramwajowej (np. na ul. Włodkowica, ul. Młyńskiej Bocznej czy os. Oświecenia).

– Badania przebiegały pod czujnym okiem pracowników akredytowanego laboratorium. Obejmowały pomiary natężenia zarówno hałasu, jak i ruchu (z podziałem na rodzaje pojazdów), a na ich podstawie powstały sprawozdania z badań, które obecnie są analizowane – czytamy w komunikacie.

Dane z pomiarów pomogą zaprojektować odpowiednie zabezpieczenia. Jakie? Ich planowany zakres jest dość szeroki. Pod uwagę brane będą:

• nowe ekrany akustyczne (odbijające, pochłaniające, odbijająco – rozpraszające),
• maty antywibracyjne,
• systemy ograniczające hałas wtórny profili przyszynowych,
• smarownice na łukach,
• cicha nawierzchnia asfaltowa,
• nasadzenia zieleni w postaci zielonego torowiska, krzewów i drzew.

Szczegółowe rozwiązania projektowe, mające na celu zapewnienie okolicznym mieszkańcom komfortu akustycznego, zostaną przedstawione w projekcie budowlanym oraz raporcie, który zostanie dołączony do wniosku o wydanie decyzji ZRID.

– Zgodnie z przepisami planowana jest także ponowna ocena oddziaływania inwestycji na środowisko, w ramach której każdy mieszkaniec będzie mógł wyrazić opinię na temat zaproponowanych zabezpieczeń przed hałasem – czytamy w komunikacie.

Nowa, ok. 4,5-kilometrowa linia KST IV połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Lema – Meissnera w 2024 roku. To pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Obejmuje budowę 10 par przystanków, tunelu w rejonie ronda Polsadu, rozbudowę pętli tramwajowej przy ul. Jancarza oraz infrastruktury towarzyszącej.

Partnerem prywatnym przedsięwzięcia jest konsorcjum PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider), Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu A.S. Z ramienia miasta za projekt odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa.

jk

1 KOMENTARZ

Najnowsze

Co w Krakowie