Dobiega końca modernizacja stacji kolejowej Kraków Bieżanów. PKP PLK przebudowała perony i przejście podziemne. Na stacji pojawiło się większe zadaszenia, system dynamicznej informacji dla podróżnych, lepsze oświetlenie i nagłośnienie.
Stacja kolejowa w krakowskim Bieżanowie przeszła kompleksową przebudowę. W jej ramach PKP dokonał wymiiany tory, sieci trakcyjnej i systemu sterowania ruchem pociągów. W sąsiedztwie stacji powstała nowa nastawnia, a w kierunku stacji Kraków Płaszów wybudowano dodatkowy, trzeci tor, który zwiększy możliwości obsługi pociągów.
– PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowały dla podróżnych nowy peron i przejście podziemne. Na stacji pojawiło się większe zadaszenia, system dynamicznej informacji dla podróżnych, lepsze oświetlenie i nagłośnienie. Dzięki windom i ścieżkom naprowadzającym stacja będzie w pełni dostępna dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się – informuje PKP PLK.
fot. PKP PLK
Gruntowne zmiany dotyczą także infrastruktury pasażerskiej. Na stacji wykonawcy zbudowali większe i wyższe perony od wcześniej użytkowanych. Połączyło je nowe przejście podziemne, do którego po oddaniu pasażerowie maja najwięcej zastrzeżeń. Ich zdaniem jest zbyt wąskie i za małe a w przyszłości, po zakończeniu remontu stacji, może okazać się , że będzie mało komfortowe w korzystaniu
Nowe przejście podziemne na Bieżanowie jest klaustrofobiczne?
Modernizacja stacji kolejowej Kraków Bieżanów to element wartego przeszło 1,2 mld zł projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”. Jest to największa unijna inwestycja transportowa w Krakowie. Dzięki niej zwiększą się możliwości kolei dalekobieżnej i aglomeracyjnej w całej Małopolsce. Zadanie współfinansowane jest w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę.”
(JS)