Kraków coraz bardziej rowerowy. Już 70 km ulic z ruchem rowerowym pod prąd

Musisz przeczytać

Kraków, obok Gdańska, to polski lider pod względem ulic z dopuszczonym ruchem rowerowym pod prąd. Pochwalił się tym Marcin Wójcik, oficer rowerowy w Zarządzie Transportu Publicznego w Krakowie w rozmowie z „Pulsem Biznesu”.

Wójcik przekonuje, że na koniec 2020 r. w Krakowie było około 176 km tzw. wydzielonej infrastruktury rowerowej: ciągów rowerowych i pieszo-rowerowych.

– Do infrastruktury rowerowej — choć nie w ramach tych 176 km — wliczamy też kontraruch rowerowy, czyli jednokierunkowe ulice, po których rowerzyści mogą poruszać się pod prąd. Nazywamy to miękką infrastrukturą rowerową — Kraków i Gdańsk są pod tym względem liderami w Polsce. Mamy już prawie 300 takich ulic z dopuszczonym ruchem rowerowym pod prąd, co oznacza dodatkowe ponad 70 km – przekonuje Wójcik w rozmowie z „Pulsem Biznesu”.

– Najważniejsze, żeby rower był środkiem transportu i żeby ludzie zmienili swoje przyzwyczajenia transportowe i najlepiej codziennie — do szkoły, do pracy czy w innych celach — podróżowali po mieście rower – dodaje oficer rowerowy.

- Advertisement -spot_img

Przeczytaj również

2 KOMENTARZE

2 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Oceniane
Inline Feedbacks
View all comments
- Advertisement -spot_img

Najnowsze

KRK News Poleca