Dobiega końca największa i najważniejsza inwestycja tramwajowa w północnej części Krakowa. Zgodnie z zapowiedziami tramwaje mają zacząć kursować regularnie od poniedziałku 4 września. W związku z tym, Zarząd Transportu Publicznego zaplanował zmiany w układzie linii autobusowych na obszarze Górki Narodowej i Prądnika Białego. W ramach zmian skróceniu ulegnie trasa linii 164 do Mydlnik.
Autobusy numer 164 w Krakowie nie będą dojeżdżać już do Górki Narodowej. Pojadą z Piasków Nowych do parkingu „parkuj i jedź” w Mydlnikach. Jeszcze kilka tygodni temu ZTP planował, że linia miała dojeżdżać do pętli przy Chełmońskiego. W zamian „501” miało być przekierowane do Bronowic Małych, a „572” wydłużone do Mydlnik Wapiennika.
Teraz ZTP poinformował o ostatecznym wyborze trasy dla linia 164. Linia w dni robocze i soboty pojedzie do przystanku „Mydlniki Wapiennik P+R”, a w niedziele do Bronowic Małych. Ma kursować do 15 minut.
Już w najbliższy poniedziałek, 28 sierpnia odbędzie się pierwszy testowy przejazd nową linia do Górki Narodowej. Jeżeli wszystko pójdzie dobrze, to już od 4 września września, mieszkańcy Krakowa będą mogli z niej korzystać. Nowa trasa tramwajowa rozpoczyna swój bieg od istniejącej już pętli Krowodrza Górka, u zbiegu ul. Bratysławskiej, dr. Twardego i Wybickiego. Dalej linia prowadzi na północ, przez ul. Pachońskiego, Siewną, Bociana, Kuźnicy Kołłątajowskiej i Banacha aż do pętli autobusowo-tramwajowej przy północnej granicy miasta. W ramach budowy KST do Górki Narodowej przy pętli powstaje też wielopoziomowy parking P+R ze stanowiskami postojowymi do ładowania pojazdów elektrycznych.
W początkowym okresie nie będzie można dojechać tramwajem do samej pętli i parkingu P+R na Górce Narodowej. Tramwaje mogły tamtędy przejechać, ale do czasu zakończenia całości prac, nie będzie jeszcze możliwa obsługa pasażerów. Ostatnim przystankiem, który będzie obsługiwany dla pasażerów, będzie przystanek na ulicy Banacha
Trwa budowa największego parkingu P+R w Krakowie. Pomieści 470 aut (ZDJĘCIA)
Jarek Strzeboński