Od 4 września tramwaje pojadą co 7,5 i 15 minut

Wiadomo już ,jak będą jeździły krakowskie tramwaje  po wakacjach. Nowy rozkład jazdy zacznie obowiązywać w poniedziałek 4 września.  Nowe rozkłady jazdy zakładają przywrócenie kursowania tramwajów w dni powszednie co 7,5 lub co 15 minut. Tego dnia zostanie uruchomiona także nowa trasa tramwajowa do Górki Narodowej, a także zostanie zakończony remont torowiska na rondzie Mogilskim. Wciąż wyłączony będzie ruch tramwajowy do Wzgórz Krzesławickich.

W sobotę, 2 września, rozpocznie się przebudowa ulic Tadeusza Kościuszki i Zwierzynieckiej. W związku z tym przez 12 miesięcy tramwaje nie będą kursować do pętli na Salwatorze. Komunikację w tej części miasta będą zapewniać linie autobusowe nr 100, 109 i 502, a linie tramwajowe zostaną skierowane do Cichego Kącika. 4 września zostanie uruchomiona nowa linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej. Mieszkańcy będą mogli korzystać z nowo wybudowanej infrastruktury aż do ulicy Banacha, do nowego przystanku „Papierni Prądnickich”. Zostaną tam skierowane linie nr 18 i 50. Zintegrowany węzeł przesiadkowy, na który składa się pętla tramwajowa, terminal autobusowy i parking P+R będzie dostępny za kilka miesięcy.

Od dnia 4.09.2023 r. linie tramwajowe będą kursować według poniższego porządku:

Linie dzienne:

  • linia 1 będzie kursować po kolejnej trasie czasowo zmienionej: Cichy Kącik – al. 3 Maja – al. Piłsudskiego – Straszewskiego – Franciszkańska – …. – Kocmyrzowska – Wańkowicza;
  • linia 2 nadal będzie zawieszona;
  • linia 4 będzie kursować po nowej trasie czasowo zmienionej (skróconej): Bronowice Małe – Zajezdnia Nowa Huta;
  • linia 5 zostanie przywrócona i będzie kursować po trasie zmienionej (skróconej): Krowodrza Górka – Wańkowicza;
  • linia 6 nadal będzie zawieszona;
  • linia 10 zostanie przywrócona na stałą trasę;
  • linia 17 zostanie przywrócona na stałą trasę;
  • linia 18 będzie kursować po nowej, stałej trasie (wydłużonej): Czerwone Maki P+R – … – Krowodrza Górka P+R – Ździebły-Danowskiego – Sosabowskiego – Pachońskiego – Siewna -Bociana – Papierni Prądnickich  – Górka Narodowa P+R;
    • linia na przedłużonej trasie będzie zatrzymywać się na przystankach: Pachońskiego P+R, Białoprądnicka, Górnickiego, Siewna Wiadukt, Bociana, Kuźnicy Kołłątajowskiej, Papierni Prądnickich. Do czasu zakończenia budowy pętli tramwajowej Górka Narodowa P+R, przystankiem końcowo-początkowym będzie Papierni Prądnickich;
  • linia 19 będzie kursować po nowej stałej trasie: Borek Fałęcki – … – Dworzec Towarowy – Prądnicka – Doktora Twardego – Ździebły-Danowskiego – Krowodrza Górka P+R;
  • linia 44 zostanie przywrócona na stałą trasę;
  • linia 50 będzie kursować po nowej, stałej trasie (wydłużonej): Borek Fałęcki / Kurdwanów P+R – … – Krowodrza Górka P+R – Ździebły-Danowskiego – Sosabowskiego – Pachońskiego – Siewna -Bociana – Papierni Prądnickich  – Górka Narodowa P+R;
    • linia na przedłużonej trasie będzie zatrzymywać się na przystankach: Pachońskiego P+R, Białoprądnicka, Górnickiego, Siewna Wiadukt, Bociana, Kuźnicy Kołłątajowskiej, Papierni Prądnickich. Do czasu zakończenia budowy pętli tramwajowej Górka Narodowa P+R, przystankiem końcowo-początkowym będzie Papierni Prądnickich;
  • linia 52 zostanie przywrócona na stałą trasę;
  • linia 72 nadal będzie kursować po trasie Mały Płaszów P+R – Cmentarz Rakowicki.

Wszystkie linie tramwajowe będą kursować według zwykłych częstotliwości co: 5, 7.5 lub 15 minut.

Linie nocne:

  • linia 64 zostanie przywrócona i będzie kursować z normalną częstotliwością od nocy z 8 na 9 września 2023 r.;
  • pozostałe linie będą kursować bez zmian, ze zwykłą częstotliwością.

Patrycja Bliska 

1 KOMENTARZ

Najnowsze

Co w Krakowie