Po pierwszym dniu trzeba wycofać dłuższe tramwaje z linii na Górkę Narodową. Pobierają zbyt dużo…prądu

Wyczekiwana linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju na odcinku Krowodrza Górka – Górka Narodowa w [pierwszym dniu funkcjonowania została sparaliżowana przez serię awarii. Po tym jak w przeciągu kilku godzin ruch na trasie został wstrzymywany trzykrotnie, podjęto nagłą decyzję o wymianie taboru tramwajowego. Od wtorku  linię „18” będą obsługiwać mniej prądożerne „Lajkoniki” zamiast dłuższych składów „Krakowiak”. 

 – Zgodnie z dyspozycją Zarządu Transportu Publicznego od jutra linia nr 18 będzie obsługiwana innymi wozami – informuje ZTP.

Powód takiej decyzji jest dość prozaiczny. Linia nr 18  w dniu otwarcia trasy obsługiwana była przez tramwaje „Krakowiak”. Liczy ok. 43 metrów i jest najdłuższym tramwajem w Polsce. Może przewieźć około 300 osób. Pojazd wyposażono w klimatyzację, nowoczesny system informacji pasażerskiej, monitoring i automaty biletowe. Co za tym idzie, „zużywa” też więcej prądu niż krótsze składy. „Lajkonik” który ma sie pojawić w miejsce „Krakowiaków” jest o 10 metrów krótszy. Zużywa również o około 1/3 prądu mniej. 

Zmiana taboru prawdopodobnie ma związek z dzisiejszymi problemami z napięciem w sieci trakcyjnej. Do pierwszej awarii doszło ok. godz. 8. Nie było prądu w sieci trakcyjnej na ulicy Pachońskiego. Tramwaje nr 18 i 50 kończyły kursy na pętli Krowodrza Górka. Skontaktowaliśmy sie z Zarządem Inwestycji Miejskiej, aby wyjaśnić powód porannych problemów. W odpowiedzi rzecznik prasowy ZIM potwierdził, że do wstrzymania kursowania tramwajów doszło. Powodem miało być wybicie zabezpieczenia na wypadek przeciążenia sieci –tłumaczy w południe Jan Machowski.

Urząd miasta dementuje informacje o awarii tramwaju na Górkę Narodową: „To nie awaria, to przepięcie”

Do drugiego wstrzymania ruchu tramwajowego na nowej trasie doszło tuż przed południem. Ruch szybko wznowiono. Ale po godz.14 sieć trakcyjną zerwała koparka i doszło do trzecie zatrzymania ruchu tramwajów. Znowu”18″ i „50” dojeżdżają tylko do pętli Krowodrza Górka

Budowa linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej pochłonie 600 milionów złotych. Przypomnijmy. Dzisiaj (4 września) na trasę Krowodrza Górka – Górka Narodowa wyjechały pierwsze tramwaje. W sobotę (2 września) odbyło się uroczyste uruchomienie komunikacji tramwajowej na tym odcinku.

Jarek Strzeboński

 

 

Zegarki damskie i męskie. Dowiedz się, co je łączy, a co dzieli

8 KOMENTARZE

Najnowsze

Co w Krakowie