Początek prac przy przejściu podziemnych w Mydlnikach (ZDJĘCIA)

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęło prace budowie przejścia podziemnego przy przystanku Kraków Mydlniki Wapiennik. Prace mają zakończyć się jeszcze w tym roku. Wcześniej w tym miejscu był przejazd, ale został zlikwidowany. 

 – Do końca roku powstanie nowe przejście podziemne w Krakowie. Ruszyły prace przy budowie tunelu pod torami kolejowymi przy przystanku Kraków Mydlniki Wapiennik. Obiekt dostępny dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się zwiększy bezpieczeństwo na linii kolejowej Kraków – Katowic – przekazała spółka PKP PLK.

Budowa przejścia dla pieszych w Mydlnikach to realizacja wartej 68 mln złotych umowy z 2021 roku na budowę trzech wiaduktów i przejścia podziemnego. Zastąpią one przejazdy kolejowo-drogowe na odcinku Kraków – Katowice. Nowe bezkolizyjne skrzyżowania powstaną w Woli Filipowskiej, Pisarach i Niegoszowicach. Natomiast obok przystanku Kraków Mydlniki Wapiennik kolejarze zaplanowali budowę przejścia podziemne na perony.

Wcześniej w tym miejscu istniał przejazd przez tory. Jak argumentowali kolejarze, przestał być on jednak potrzebny. Ma to związek z poprawa bezpieczeństwa w tym miejscu. W ostatnich latach linia kolejowa z Krakowa do Katowic przeszła gruntowną modernizację. Pociąg na tej trasie przyspieszyły z obecnych 120 do 160 km/h. To spowodowało konieczność zwiększenia bezpieczeństwa. 

Padł rekord wszech czasów na odcinku Kraków – Katowice

 – Wybudowanie przejścia podziemnego przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa w tym obszarze. Do końca 2023 roku nie będą już dostępne przejazdy kolejowo-drogowe między Krakowem Głównym Towarowym a Jaworznem-Szczakową. Ta decyzja wpłynie pozytywnie na bezpieczeństwo, płynność ruchu oraz skróci czas przejazdu – podkreśla PKP PLK.

fot. PKP PLK SA

Patrycja Bliska 

Deweloper pisze list otwarty do radnych Krakowa. W tle łącznica kolejowa na Żabińcu i 250 mln odszkodowania

Najnowsze

Co w Krakowie