„Rada„Rada„Rada
„Rada„Rada„Rada

Raport NIK punktuje Szybką Kolej Aglomeracyjną. „Przeciągające się remonty, zniechęceni pasażerowie”

Musisz przeczytać

Rehabilitacja po Covidowa
Rehabilitacja po Covidowa

Najwyższa Izba Kontroli przyjrzała się Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej w aglomeracji krakowskiej. Wnioski? Mało optymistyczne.

Pierwsze pociągi pojechały linią SKA1 już w 2014 roku, jednak prace przy jej budowie nadal trwają. Obejmują przede wszystkim układanie i modernizację torów, budowę nowych i przebudowę istniejących przystanków kolejowych, likwidację przejazdów i przejść w poziomie szyn, a także rozwój systemu informacji pasażerskiej, nagłośnienia i monitoringu wizyjnego.

„Od pięciu lat pociągi SKA1 w aglomeracji krakowskiej jeżdżą po wciąż nieukończonych liniach kolejowych – z tego powodu kursują nieregularnie albo tylko na niektórych odcinkach. Nadal brak pełnej integracji z pozostałą komunikacją publiczną: nie wszędzie np. zbudowano bezpłatne parkingi. W efekcie liczba pasażerów nie rośnie, a liczba samochodów na drogach aglomeracji krakowskiej nie maleje” – informuje NIK.

W raporcie na ten temat kontrolerzy zwracają uwagę, że ciągłe remonty zniechęcają pasażerów do wyboru kolei.

„W okresie 2017-2020 (I kwartał) nie powstały nowe obiekty obsługi podróżnych ani elementy infrastruktury przesiadkowej, jak również nowe linie komunikacyjne czy przystanki miejskie przy stacjach SKA1. Wciąż brak (pomimo koncepcji opracowanej w 2016 r.) zintegrowanego węzła przesiadkowego przy stacji Kraków Bronowice oraz (zaplanowanego jeszcze w 2013 r.) parkingu P&R na 100 miejsc postojowych przy stacji Kraków Olszanica. Przystanek ten oraz przystanek Wieliczka Bogucice nie są również zupełnie skomunikowane z transportem miejskim” – kontynuują kontrolerzy.

Zwracają też uwagę na drobniejsze niedociągnięcia. Podczas kontroli pięć biletomatów (na 18) było nieczynnych, a na pięciu przystankach brakowało oznaczeń stref zagrożenia przy krawędziach peronów.

Cały raport NIK można przeczytać tutaj.

(ko)

Harder
Harderfit
- Advertisement -spot_img

Przeczytaj również

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
- Advertisement -spot_img

Najnowsze

KRK News Poleca