„Mamy 2 mln zł na przygotowanie projektu kładki Dębniki-Zwierzyniec” – poinformował Rafał Komarewicz, wiceprzewodniczący Rady Miasta Krakowa.
„Po analizach koncepcji przedstawionych przez projektanta wybrano wariant wstęgowy, który cechuje minimalistyczna forma wyrazu konstrukcji nośnej. W perspektywie bulwarów tworzy cienką linię” – dodał.
Teraz miasto musi pozyskać tereny od prywatnych właścicieli, wprowadzić zmiany w planie zagospodarowania, uzyskać pozwolenia administracyjne oraz zdobyć finansowanie na realizację. Pomysł na budowę kładki pieszo-rowerowej przez Wisłę pomiędzy Zwierzyńcem a Dębnikami ma już kilka lat. Kładka ma być zlokalizowana w miejscu o szczególnych walorach zabytkowych i krajobrazowy, a obszar, na którym miałaby powstać znajduje się w strefie buforowej obszaru historycznego centrum Krakowa wpisanego na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.
Na bazie opinii Miejskiego Konserwatora Zabytków, w połowie tego roku został wybrany drugi z wariantów. W ślad za tym, wykonawca koncepcji przekazał ZIM przygotowaną dokumentację w takich branżach, jak architektoniczna, konstrukcyjna, drogowa, dotycząca zieleni oraz wstępną dokumentację geologiczną.
Wybraną kładkę wstęgową cechuje minimalistyczna forma wyrazu konstrukcji nośnej, która w perspektywie bulwarów tworzy cienką linię. Konstrukcję stanowi prefabrykowany pomost żelbetowy o szerokości 7 m i długości ok 200 m.
(ko)