„Rada„Rada„Rada
„Rada„Rada„Rada

Środkowy odcinek drogi ekspresowej S7 na północ od Krakowa gotowy w ponad 80 procentach

Musisz przeczytać

Rehabilitacja po Covidowa
Rehabilitacja po Covidowa

Uwaga kierowcy! W rejonie węzła Szczepanowice, budowanej drogi ekspresowej S7 Szczepanowice – Widoma, nastąpiła zmiana organizacji ruchu. Budowa tego docinka S7 na północ od Krakowa jest zawansowana w 82 procentach.

W rejonie węzła Szczepanowice nastąpiła zmiana organizacji ruchu. Z tymczasowego bypassa ruch został przeniesiony na przebudowany odcinek drogi krajowej nr 7. – Przejeżdża się pod nowym wiaduktem. Tymczasowy bypass nie będzie już potrzebny i zostanie rozebrany, jak pozwolą na to warunki atmosferyczne – tłumaczy Iwona Mikrut z Krakowskiego oddziału generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Ale roboty budowlane przy budowie S7 trwają. – Obecna sytuacja meteorologiczna nie pozwala na wykonywane wszystkich robót w pełnym zakresie. Niemniej jednak, chociaż wykonawca może skorzystać z przerwy zimowej, prace trwają – zapewnia Iwona Mikrut. – Montowane są bariery energochłonne w pasie rozdziału, wykonywane wykopy rowów i prace porządkowe w pasie drogowym. Prowadzone są także roboty na obiektach inżynierskich – wylicza przedstawicielka GDDKiA.

Droga S7 Szczepanowice - Widoma

Droga S7 Szczepanowice - Widoma

Na najdłuższej estakadzie wymieniane są łożyska na stałe, montowane kable sprężenia zewnętrznego, trwa zbrojenie fundamentów murów oporowych przy przyczółku. Na wiadukcie w Wymysłowie trwa zbrojenie i deskowanie skrzydła po stronie prawej. Z kolei na wiadukcie w Lipnej Woli, nad budowaną S7 szlifowane są powierzchnie betonowe filara pod zabezpieczenie antykorozyjne.

– Zaawansowanie wszystkich prac wynosi 82 procent – podaje Iwona Mikrut

Droga ekspresowa S7 na odcinku od węzła Szczepanowice do węzła Widoma będzie miała 13,1 km długości, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, z pozostawioną rezerwą na trzeci pas. Powstają dwa węzły: Szczepanowice i Widoma. Z obydwóch węzłów zjechać będzie można na drogę krajową nr 7. Powstanie 10 wiaduktów, cztery przejścia dla zwierząt, trzy przejazdy gospodarcze pod S7 i jedna estakada. Estakada w Szczepanowicach będzie najdłuższym obiektem inżynierskim na tym odcinku, o długości 681 m w przypadku nitki lewej i 689 m nitki prawej. Przebiega nad linią kolejową, drogami powiatowymi i rzeką Szreniawą.

(red)

Harder
Harderfit
- Advertisement -spot_img

Przeczytaj również

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
- Advertisement -spot_img

Najnowsze

KRK News Poleca