Jeszcze w tym roku kierowcy powinna zostać oddana do użytku Północna Obwodnica Krakowa w ciągu drogi ekspresowej S52. Połączy węzły Modlnica i Mistrzejowice. Po jej otwarciu Kraków będzie otoczony całym tzw. ringiem. Przewidywany termin to wrzesień 2024 roku.
Północna obwodnica będzie miała długość 12,3 km. Jej budowa zaawansowana jest w 87%. Gotowe są już konstrukcje 25 z 27 obiektów inżynieryjnych (mosty, wiadukty, estakady), a w tym zakresie do przeprowadzenia zostały tylko prace wykończeniowe. Obwodnica będzie też miała dwa tunele – w Zielonkach (653 m długości) i Dziekanowicach (496 m). Krótszy tunel jest niemal gotowy, w wakacje ułożona w nim została betonowa nawierzchnia – to pierwszy odcinek drogi szybkiego ruchu w Małopolsce z tego rodzaju nawierzchnią. W drugim obiekcie trwają cały czas prace związane z przekopaniem tunelu i równocześnie z budową konstrukcji stropu i dna.
Jak chodzi o zaawansowanie prac związanych z podbudowę drogi i asfaltowaniem to na 10 km obwodnicy ułożona została pierwsza warstwa asfaltu, a na 7 km są dwie. Wartość prac budowlanych związany z Północną Obwodnicą Krakowa to prawie 1,9 mld zł, a łączny koszt realizacji to prawie 2,4 mld zł
fot. materiały prasowe
Patrycja Bliska