Wiceprezydent Andrzej Kulig: ta trasa w takiej wersji na pewno nie powstanie, potrzebny jest tunel

Szykujcie się na protest – grzmiała na środowej sesji Rady Miasta Krakowa radna Grażyna Fijałkowska. Jej oberznie wywołał fakt, że miasto finansuje opracowania trasy Nowobragowej. Pomysł na jej wytyczenie pojawił się ponad 20 lat temu, ale wobec masowych protestów mieszkańców Prokocimia i Bieżanowa zrezygnowano z planów jej budowy. Wiceprezydent Andrzej Kulig zapewnił radną, że trasa Nowobagrowa w wersji proponowanej przed laty nie powstanie. Ale nam dodał, że konieczne jest wybudowanie trasy w tej części Krakowa – najprawdopodobniej w tunelu, zaczynającym się w miejscu dzisiejszego skrzyżowania Nowosądeckiej i Wielickiej i wyprowadzającym ruch już po drugiej stronie torów kolejowych.

Podczas środowej sesji (9 listopada 2022) Rady Miasta Krakowa radna Grażyna Fijałkowska pytała w interpelacjach, czy miasto wraca do pomysłu budowy trasy Nowobagrowej. – Chyba znowu chcą, bym wygrała wybory w swoi okręgu – powiedziała nam radna Fijałkowska jeszcze przez rozpoczęciem sesji. Mało kto pamięta, że radna zdobyła popularność właśnie przy okazji protestów przeciwko trasie Bagrowej. Była liderką protestów, które doprowadziły do rezygnacji miasta z tej inwestycji. Radna Fijałkowska pytała, dlaczego miasto finansuje opracowania dla trasy, na którą nie było i nie będzie zgody mieszkańców.

– Trasa Nowobagrowa w wersji naziemnej nie powstanie – zadeklarował wiceprezydent Andrzej Kulig. Jak tłumaczył, miasto przygotowuje opracowania, by być gotowe do budowy kolejnych odcinków trzeciej obwodnicy. Wiceprezydent podkreślił, że odpracowania dla trasy Nowobograowej robione są po to, by nie było wątpliwości, że w przebiegu naziemnym nowa droga nie ma szans na realizację. – Takie rozwiązanie jest tańsze, ale konieczne jest opracowanie koncepcji z tunelem – tłumaczył nam wiceprezydent.

Ostatnio miasto oddało do użytku trasę Łagiewnicką. Trwają konsultacje dotyczące tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej, które razem z trasą Łagiewnicką będę elementem trzeciej obwodnicy, łączącym Kurdwanów, Ruczaj, i Bronowice. Konieczne jest uzupełnienie obwodnicy także po drugiej stronie. Trasa Łagiewnicka wychodzi na Kurdwanów i dalej można jechać ulicą Nowosądecką, Na skrzyżowaniu z Wielicką powstanie nowy węzeł – z tunelem. Tunel będzie biegł także pod torami kolejowymi i wyprowadzi ruch w Płaszowie. Dalej ma powstać kolejny fragment – z nowym mostem przez Wisłę, która doprowadzi ruch do ulicy Nowohuckiej. Dopiero wtedy miasto będzie mieć całą trzecią obwodnicę, która została zaplanowana ponad 20 lat temu.

(GS)

Najnowsze

Co w Krakowie