Trasa Łagiewnicka to tylko pierwszy etap budowy nowej drogi w tej części Krakowa. Za dwa tygodnie ruszą konsultacje dotyczące jej kontynuacji, czyli Tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej. Znamy warianty przebiegu tych tras. Można się z nimi zapoznać poniżej.
Trasy Pychowicka i Zwierzyniecka (razem z oddaną już do użytku Trasą Łagiewnicką) stworzą III obwodnicę Krakowa. Trasa Pychowicka będzie mieć nieco ponad 2 km długości, zacznie się w rejonie ulicy Grota Roweckiego, a skończy przy Księcia Józefa. Trasa Zwierzyniecka będzie dużo dłuższa, bo ma mieć 4,6 km, a do tego ponad połowa (2,4 km) ma przebiegać w tunelu. Trasa Zwierzyniecka będzie ciągnąć się od Księcia Józefa, pod wzgórzem św. Bronisławy z kopcem Kościuszki do ronda Ofiar Katynia. Wzdłuż Trasy Pychowickiej planowana jest linia tramwajowa, przy Trasie Zwierzynieckiej dodatkowa linia tramwajowa nie jest przesądzona. Obie trasy miałyby powstać do roku 2030, pod warunkiem że do roku 2025 udałoby się przygotować wszystkie projekty i uzyskać odpowiednie pozwolenia. A to nie będzie takie proste, choćby ze względu na kolizję Trasy Pychowickiej z planowanym przez rząd kanałem ulgi.
Konsultacje społeczne dotyczące zadania pn. „Budowa Trasy Zwierzynieckiej i Pychowickiej (węzeł „Ofiar Katynia – węzeł „Ruczaj” rozpoczną się 17 października i potrwają do 18 listopada 2022. Podczas konsultacji zaprezentowane zostaną warianty projektowanych Tras: Zwierzynieckiej, Pychowickiej. Zbierane będą również opinie mieszkańców co do wyboru jednego z wariantów tras.
(GS) (mapy – z materiałów na konsultacje społeczne)